StoryEditor
čeka se hrvatska strana

U petak kraj radova na mostu kod Gradiške: Riješit će se gužve i smanjiti nezadovoljstvo prijevoznika

Piše fena/desk  /  27.07.2022., 09:22h

Završetak radova na izgradnji mosta preko Save kod Gradiške bit će obilježen u petak, 29. srpnja.

- Završetak da, ali neće biti službenog otvorenja s obzirom na to da pristupna dionica s hrvatske strane nije završena. Sa strane Bosne i Hercegovine urađeni su svi potrebni radovi i na samom mostu - kazao je u razgovoru za Fenu ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović.

Dodao je da, prema informacijama kojima on raspolaže, oko godinu i pol dana je rok da Integral inženjering, koji je dobio posao izgradnje pristupne prometnice s hrvatske strane u dužini oko četiri kilometra završi taj posao.

- Pitanje koje se ujedno nameće je pitanje graničnog prijelaza s hrvatske strane. Mi smo prošle godine na ministarskom sastanku u Ljubljani pokrenuli inicijativu oko izgradnje zajedničkog graničnog prijelaza sa strane BiH jer granični prijelaz je urađen prije par godina. On u dobroj mjeri može zadovoljiti i zahtjeve samog integriranog graničnog prijelaza, uz određene modifikacije - kazao je ministar.

Po njegovim riječima, na taj način bi skratili vrijeme izgradnje i uštedjeli bi značajna sredstva.

Što se tiče kategorizacije, ministar Mitrović napominje da ona nije još uvijek urađena te da je to na Vijeću ministara BiH.

Mislim, kaže, da je donesena odluka o početku pregovora oko same kategorizacije, definiranje ugovora, odnosno sporazuma o kategorizaciji mostova a Hrvatskom koji podrazumijeva praktično sve granične prijelaze. Između ostalog, pored ovog graničnog prijelaza je i granični prijelaz Svilaj.

Govoreći o značaju ovog mosta za BiH, Mitrović je kazao da moramo promatrati osnovnu TEN-T mrežu. Dio autoceste koji ide od Doboja prema Banjoj Luci, odnosno prema Gradiški i Koridoru 10 je praktično proširen na TEN-T mreže.

Po njegovim riječima, ovaj most i ovaj dio autoceste koji će povezati BiH s Koridorom 10 povezat će je i s Europskom unijom.

- Svjedoci smo u posljednjih desetak ili 20 godina problema koji se događaju na Gradiški jer imamo veliki ulaz roba, i ulaz i izlaz, odnosno uvoz i izvoz roba. Pored toga i putnika. Imamo ogromne gužve i kompletan promet se odvija kroz sam grad. Imamo na ovaj način jedno elegantno, efikasno rješenje, a to je izmještanje. To su ova autocesta i most koji je izgrađen, koji će osigurati nesmetan promet robe i putnika. Nećemo imati gužve, nećemo imati nezadovoljstvo, prije svega prijevoznika - naveo je Mitrović.   

Dodao je da je to nezadovoljstvo opravdano. Isto tako i putnici koji prelaze putničkim automobilima ili autobusima nisu imali u Gradiški, prilikom zadržavanja, ni one osnovne uvjete da bi mogli ispuniti svoje osnovne potrebe na ovom graničnom prijelazu.

- Protočna moć će se drastično povećati tako da tih gužvi neće biti. Ono što je pozitivno, dobit će jednu novu ekonomsku dimenziju i sama Gradiška, Lijevče polje, RS i BiH, jer ćemo imati sigurno bržu opskrbu robama i transport putnika. Sve je to uvezano i s troškovima koji prate određenu opskrbu ili transport robe ili putnika – kazao je Mitrović.

Po njegovim riječima, izbjeći će se nepotrebna zadržavanja, a isto tako i određene manipulacije koje su se događale zbog gužvi. U ovom slučaju to će biti izbjegnuto, tako da će biti manje problema i oko krijumčarenja i kontrole.

- U pitanju su suvremena sredstva koja će vršiti kontrolu uvoza i izvoza, imat ćemo inspekcijske organe, tako da će se na jednom mjestu moći vršiti kontrola - kazao je ministar Mitrović.  

Napomenuo je da se projekt samog mosta sastojao od pristupne prometnice sa strane BiH u dužini oko 411 metara, zatim slijedi dužina mosta oko 462 metra i pristupni dio prometnice s hrvatske strane 50 metara.

Kaže da je to projekt koji je bio predmet izgradnje, koji je vodilo Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, a sa strane Hrvatske Autoceste Hrvatske.

Projekt su u istom omjeru financirale Bosna i Hercegovina i Hrvatska, uz dio grant sredstava.

Ukupna vrijednost radova kompletnog projekta s pristupnim prometnicama iznosi oko 24 milijuna eura s PDV-om. 

Poveznica s Pelješkim mostom

Kako smo ranije pisali, uska je veza između ovog i Pelješkog mosta.

Kako je prvi objavio Jutarnji.hr, Milorad Dodik bio je protiv zaključka bošnjačkih članova Predsjedništva o tužbi protiv Republike Hrvatske zbog Pelješkog mosta, te se pozvao na pitanje vitalnog nacionalnog interesa. Istog tog dana kada je Dodik u Sarajevu branio Pelješki most kao vitalni interes srpskog naroda, u Zagrebu je svečano potpisan ugovor s izvođačima radova za gradnju mosta Gradiška. Dodik je od Narodne skupštine Republike Srpske zatražio da dvotrećinskom većinom podrži njegov stav čime odluka Predsjedništva automatski postaje nevažeća. Skupština je to podržala i time je spriječena posljednja mogućnost Bosne i Hercegovine da pravnim putem zaustavi gradnju Pelješkog mosta.

Dnevnik.ba

30. travanj 2024 12:46