StoryEditor

Zbog skandala s dizelašima uhićen šef Audija

Piše D  /  18.06.2018., 12:06h

Spiegel se poziva na izjavu glasnogovornika Volkswagena koji je rekao da je Stadler priveden rano jutros, a prema trenutnim informacijama, šef Audija trenutno je u pritvoru.

Ostaje u pritvoru

Glasnogovornik Volkswagena rekao je kako je Stadler uhićen te kako je provedeno saslušanje na kojem je odlučeno da ostaje u pritvoru i to jer postoji opasnost da će prikriti dokaze o aferi s dizelašima.

"Optuženi je izveden pred istražnog suca koji je naredio izvršenje pritvora", izjavio je tužitelj u Münchenu i dodao kako je osnova po kojoj su tražili pritvor mogućnost prikrivanja dokaza.

Dodao je i kako situaciju više ne može komentirati te kako za Stadlera i dalje važi presumpcija nevinosti dok se ne dokaže da je kriv.

Glasnogovornik Volkswagena rekao je kako se Stadler brani nevinošću. Spiegel dodaje kako je Stadler optuženik u aferi Dieselgate od 30. svibnja ove godine. Prema optužnici Minhenskog tužitelja, Stadler i još jedan šef izvršnog odbora optuženi su za prevaru indirektnog plasiranja lažnih rezultata. Optužnica je vezana uz manipulaciju softvera za emisiju ispušnih plinova na europskom tržištu.

Krajem svibnja, njemački istražitelji proveli su pretres Stadlerove kuće kako bi došli do dokaznog materijala za ovaj slučaj, a istom prilikom pretražen je stan još jednog od Audijevih menadžera. Broj optuženih tada se popeo na dvadeset osoba.

Stadler, koji je na čelu Audija od 2007. godine, pod velikim je pritiskom od otkrića skandala sa softverom za emisiju štetnih plinova, piše Spiegel.

Afera započela 2015. godine

Podsjetimo, i Audi je u aferi oko emisija štetnih plinova dizelaša u koju je upleten i Volkswagen. Prošlog mjeseca, Audi je priznao da je 60.000 njihovih modela Audija A6 i Az s dizel motorima imalo problema sa softverom za emisije štetnih plinova.

Ovaj broj treba pridodati brojki od 850.000 vozila koje je opozvao Volkswagen čija je podružnica i Audi.

Takozvana Dieselgate afera prvi put spominje se 2015. godine kada je Volkswagen priznao da je gotovo 600.000 njihovih automobila koje su prodali u SAD-u imalo softver koji je lažirao rezultate testova za emisiju štetnih plinova.

Tada je Volkswagen priznao da je instalirao taj softver u 11 milijuna svojih dizelaša širom svijeta te kako su pomoću njega mogli znati kada je automobil na testiranju te su tada smanjivali emisije štetnih plinova putem tog sustava.

Ipak, na otvorenoj cesti emisije štetnih plinova su bile puno veće, do 40 puta veće nego što je zabilježeno na testiranjima, donosi Index.

Dnevnik.ba

30. travanj 2024 02:44