StoryEditor
jedinstven

Počiteljski most zanimljiv je i inženjerima i turistima

Piše desk  /  13.06.2022., 12:56h

- Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Most je napravljen s jednim setom stupova i cijela rasponska konstrukcija saničastog poprečnog presjeka se nalazi na jednom stupu, objašnjava inžinjer Jahić

Most Počitelj s dužinom od jednog kilometra i visinom od preko 100 metra najveći je most na hercegovačkom autoputu. Uz tunel Prenj i najzahtjevniji je objekt na koridoru Vc koji je u izgradnji.

Prije nekoliko dana spojen je njegov središnji dio, povezani su ogromni stupovi građevine koja će povezivati hercegovački autoput s mrežom europskih prometnica.

Premda se kasni s radovima, očekuje se kako bi trebao biti gotov na proljeće iduće godine. Spojnim segmentom rasponske konstrukcije između stupova S3 visokog 92 metra i S4 koji je metar niži, spojile su se, kažu inženjeri, konzole sa stupovima u jedan raspon, duljine 147 metara.

- Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Most je napravljen s jednim setom stupova i cijela rasponska konstrukcija saničastog poprečnog presjeka se nalazi na jednom stupu, objašnjava Sanjin Jahić, inžinjer za mostove i konstrukcije, javlja Federalna TV.

Radovi na spajanju trajali su oko 150 dana. Izvođač će, nabaviti još opreme za konzolnu gradnju, što će ubrzati radove i spajanje ostalih stupova.

Ovakav most rijetko se gradi, naglašavaju stručnjaci, jer je s 22 metra poprečnog presjeka jako zahtjevan. Slični postoje samo u Crnoj Gori i Sloveniji. Počiteljski most nije zanimljiv samo inženjerima nego i turistima, koji nerijetko svrate na gradilište.

- Vidjeli su ovakve objekte, međutim, nikada u izgradnji. Neki dan smo imali turiste iz Nizozemske koji su svratili na gradilište, raspitivali se, zanimalo ih je kako se sve ovo izvodi, priča Jahić.

Globalna kriza prouzročena pandemijom odrazila se i na cestogradnju. To je, kažu u Federalnom ministarstvu prometa i veza, jedan od uzroka kašnjenja.

- Imamo sve veći problem s izvođačima, odnosno, cijenama materijala i one su dosta poskupjele u posljednje vrijeme, tako da zajedno u suradnji s bankama gledamo na neki način normalizirati taj odnos, odnosno, da sve strane budu zadovoljne, kaže Denis Lasić, ministar prometa i veza FBiH (HDZBiH).

U Federaciji se gradi trenutno 37 kilometara autoputa. Za iduću godinu, planira se graditi 85.

Dnevnik.ba

16. travanj 2024 03:59