StoryEditor

Islamska zajednica u BiH dozvolila uzimanje kamatnog kredita za nužne životne potrebe

Piše D  /  24.10.2017., 05:10h

Vijeće muftija Islamske zajednice u BiH je na sjednici 17.listopada ove godine donijelo fetvu o dozvoli uzimanje kamatnog kredita radi zadovoljavanja nužnih životnih potreba.

Tekst fetve kao i drugih zaključaka Vijeća muftija bit će publiciran u narednom broju IIN Preporod, ali zbog velikog interesiranja i čak pogrešnih interpretacija u dijelu javnosti MINA prenosi integralni tekst fetve Vijeća muftija o dozvoli uzimanje kamatnog kredita radi zadovoljavanja nužnih životnih potreba.

U tekstu se obrazlaže kako je fetva donesena na osnovu upita brojnih članova i pripadnika IZ u BiH, kao i mnogih čitatelja Preporoda o tomu je li dopušteno korištenje kamatnih kredita radi rješavanja stambenog pitanja, školovanja djece, kao i drugih nužnih potreba, prenosi Fena.

Vodeći se kur‘anskom maksimom da je trgovina dozvoljena a kamata izričito zabranjena, pojašnjava se, da je to propisano zbog toga što bogati ljudi kamatom eksploatiraju siromašne. Kamatom se podcjenjuje vrijednost ljudskog rada i bazirana je na pogrešnoj percepciji kako je novac sam sebi cilj, a ne sredstvo.

Muslimanski učenjaci su u proteklom stoljeću argumentirano odgovarali na suvremena fikhska pitanja vezana za banke i njihovo kamatno poslovanje.

Jedno od njih je pitanje štednje u bankama i raspolaganje kamatom koja se na osnovu nje ostvari. Postavili su ga poduzetnici, koji su imali realnu potrebu čuvanja novca na sigurnom. Poznat je odgovor spomenutih učenjaka, kao i njihovo pravno obrazloženje, prema kojem se ostvarena korist od kamatne štednje mora utrošiti u dobrotvorne svrhe, a nikako za vlastite potrebe.

Poznati pravnik unutar fikhske nauke je stava da u situacijama nužde ili potrebe, dozvoljeno je posuditi novac od banke koja posluje s kamatom, uz napomenu da zabrana kamate ostaje na snazi.

Osim poslovnih ljudi, koji imaju potrebu čuvati novac na sigurnom, puno je veći broj ljudi koji imaju potrebu rješavanja stambenog pitanja i drugih nužnih potreba.

S obzirom da se spomenuta šerijatska i fikhska pravila naslanjaju na brojne zakonodavne tekstove Kur‘ana i hadisa, njihova šerijatska ili pravna snaga je time veća i značajnija.

Vijeće muftija IZ u BiH usvaja fikhski stav prema kojem je dopušteno korištenje kamatnih kredita u situacijama nužde i stvarne životne potrebe, uz napomenu muslimanima kako su dužni držati se okvira nužde i stvarnih životnih potreba, te koristiti ovu olakšicu u onome što je halal, dopušteno i korisno.

Vijeće muftija potvrđuje kako se ovom fetvom ne odobrava kamatno poslovanje (davanje kamatnog kredita i lihvarenje), nego samo uzimanje kamatnog kredita u slučajevima nužde.

- Ukoliko postoji mogućnost rješavanja problema financiranja spomenutih potreba na osnovu beskamatnog poslovanja, nema opravdanja za uzimanje kamatnih kredita, jer u tom slučaju nužda ne postoji. A Allah najbolje zna - kaže se na kraju priopćenja MINA-e.

Dnevnik.ba

28. travanj 2024 18:35