Raste proizvodnja "AI smeća". Savjetnici često zarađuju više od kreatora
AI slop

Raste proizvodnja "AI smeća". Savjetnici često zarađuju više od kreatora

/

Sadržaj niske kvalitete stvoren uz pomoć umjetne inteligencije, poznat kao "AI slop" ili "AI smeće", preplavljuje društvene mreže, a novo istraživanje otkriva šokantne razmjere ovog fenomena.

Prema studiji, više od 20% videozapisa koje YouTubeov algoritam preporučuje novim korisnicima spada upravo u tu kategoriju sadržaja osmišljenog isključivo za prikupljanje pregleda. Takvi kanali godišnje generiraju prihode od oko 117 milijuna dolara, piše The Guardian.

Tvrtka za uređivanje videa Kapwing anketirala je 15.000 najpopularnijih YouTube kanala na svijetu, po 100 najuspješnijih iz svake zemlje i otkrila da se 278 njih bavi isključivo proizvodnjom AI smeća. Sveukupno, ti su kanali prikupili nevjerojatnih 63 milijarde pregleda i 221 milijun pretplatnika.

Kako bi dodatno testirali algoritam, istraživači su otvorili potpuno novi YouTube račun. Rezultati su bili poražavajući: od prvih 500 preporučenih videa, čak 104 su bili AI smeće. Trećina od 500 videa klasificirana je kao "brainrot", što je šira kategorija koja uključuje AI smeće i drugi niskokvalitetni sadržaj stvoren isključivo za unovčavanje pažnje gledatelja.

 

AI slop najviše gledaju u Španjolskoj

Ovi nalazi daju uvid u industriju koja se brzo širi i definira novu eru sadržaja: dekontekstualiziranog, ovisničkog i globalnog. Kanali koje je pronašao Kapwing globalno su distribuirani i gledani. Primjerice, u Španjolskoj 20 milijuna ljudi, gotovo polovica stanovništva, prati popularne AI kanale. Slijede Egipat s 18 milijuna pratitelja, SAD s 14,5 milijuna i Brazil s 13,5 milijuna.

Najgledaniji kanal u studiji, Bandar Apna Dost iz Indije, ima 2,4 milijarde pregleda. Prikazuje avanture antropomorfnog majmuna i mišićavog lika po uzoru na Nevjerojatnog Hulka koji se bori s demonima i putuje u helikopteru napravljenom od rajčica. Procjenjuje se da bi kanal mogao zarađivati čak 4,25 milijuna dolara godišnje. Vlasnik nije odgovorio na upit Guardiana za komentar.

Rohini Lakshané, istraživačica tehnologije i digitalnih prava, rekla je da popularnost kanala Bandar Apna Dost najvjerojatnije proizlazi iz njegove apsurdnosti, hipermuških tropa i činjenice da nema radnju, što ga čini pristupačnim novim gledateljima koji se bez problema mogu uključiti u svakom trenutku.

 

Mnogi si dijele savjete o tome kako stvoriti bolji AI slop

Mnogi kanali ciljaju na djecu. Pouty Frenchie iz Singapura ima 2 milijarde pregleda, a donosi priče o francuskom buldogu koji jede sushi od kristala, dok animirani Cuentos Facinantes iz SAD-a ima 6,65 milijuna pretplatnika. U međuvremenu, kanal The AI World iz Pakistana prikupio je 1,3 milijarde pregleda na kratkim AI videozapisima o katastrofalnim poplavama.

Često su postavljeni uz zvučnu podlogu "opuštajuće kiše i grmljavine za spavanje". Iza tih bizarnih scena stoji rastuća industrija ljudi koji koriste AI alate kako bi pronašli nove načine da zarade na najmoćnijim svjetskim platformama.

"Postoje velike skupine ljudi na Telegramu, WhatsAppu, Discordu i forumima koji razmjenjuju savjete i ideje i prodaju tečajeve o tome kako stvoriti "slop" koji će biti dovoljno privlačan za zaradu", rekao je Max Read, novinar koji je opširno pisao o toj temi. 

Savjetnici često zarađuju više od samih kreatora

"Imaju ono što nazivaju nišama. Jedna koju sam nedavno primijetio su AI videozapisi lonaca pod pritiskom koji eksplodiraju na štednjaku", dodao je.  Iako kreatori "AI slopa" dolaze iz cijelog svijeta, Read je rekao da su mnogi iz zemalja engleskog govornog područja s relativno dobrom internetskom povezanošću, gdje je prosječna plaća manja od iznosa koji mogu zaraditi na YouTubeu.

"Uglavnom su to zemlje srednjeg dohotka poput Ukrajine. Time se bavi i puno ljudi u Indiji, Keniji, Nigeriji te priličan broj ljudi u Brazilu. Tu je i Vijetnam. Sve su to mjesta s relativnom slobodom pristupa društvenim mrežama", rekao je.

Biti kreator "AI slopa" nije uvijek lako. Kao prvo, programi za kreatore na YouTubeu i Meti nisu uvijek transparentni o tome koga plaćaju za sadržaj i koliko, rekao je Read. Kao drugo, sustav "AI slopa" pun je prevaranata: ljudi koji prodaju savjete i tečajeve o tome kako stvoriti viralni sadržaj, a koji često zarađuju više novca od samih proizvođača.

 

"Generativna umjetna inteligencija je alat kao i svaki drugi"

Ipak, za neke je to postao način života. Dok se nove ideje neprestano pojavljuju, ljudska kreativnost manje je važna od algoritama koji distribuiraju sadržaj.  "Gotovo sve što možete zamisliti, već ste mogli pronaći na Facebooku. Dakle, pitanje je kako pronaći stvari koje dobro prolaze, a zatim kako to skalirati? Kako ih napraviti 10?", rekao je Read.

"Generativna umjetna inteligencija je alat i kao svaki alat može se koristiti za stvaranje visokokvalitetnog i niskokvalitetnog sadržaja. Ostajemo usredotočeni na povezivanje naših korisnika s visokokvalitetnim sadržajem, bez obzira na to kako je stvoren.

Sav sadržaj prenesen na YouTube mora biti usklađen s našim smjernicama zajednice, a ako utvrdimo da sadržaj krši pravila, uklanjamo ga", poručio je glasnogovornik YouTubea.

Dnevnik.ba