Tema ovogodišnje konferencije „PR & Media Days Mostariensis“ popularna je kultura. Zašto baš izbor ove teme i koliko popularna kultura utječe na svijet komunikacija?
Popularna kultura je fenomen modernoga doba, iako postoji značajno duže vremena. Njezina djela i simboli prepoznatljivi su na globalnoj razini, posebno nakon Drugog svjetskog rata te razvoja elektroničkih i novih medija koji imaju mogućnost dosezanja masovne publike. Njezin utjecaj na svijet komunikacija je opipljiv i jako je intenzivan. Djela popularne kulture utkana su u čovjekov svakodnevni život, bilo da se radi o umjetnosti, filmu, glazbi, sportu ili medijima. Upravo iz toga razloga odabrana je tema Popular Culture za temu ovogodišnje konferencije jer pruža širok okvir interpretacije koja može polaziti iz različitih perspektiva.
Uz Sveučilište u Mostaru, ove je godine organizator i Plymouth Marjon University iz Ujedinjenog Kraljevstva. Govorimo o jednom od najboljih Sveučilišta u Engleskoj, kako je došlo do suradnje sa SUM-om?
Ovo je drugo izdanje PR & Media Days Mostariensis konferencije u čiju organizaciju je, pored Sveučilišta u Mostaru, uključen i akademski partner. Prošle godine je to bilo Al Ghurair Sveučilište iz Dubaija, dok ovogodišnji suorganizator dolazi iz Velike Britanije. Riječ je o Plymouth Marjon University, sveučilištu koje je u Engleskoj na prvom mjestu po kvaliteti učenja i po znanstvenoj zajednici. Partnerstvo s ovim sveučilištem je nastalo kao rezultat nastojanja da konferencija postigne međunarodni karakter, a kroz suradnju sa svjetskim sveučilištima, to se i postiže.
Kakve sve sadržaje nudi konferencija?
Šesto izdanje konferencije nudi širok spektar tema koje su bliske ljudima iz različitih sfera djelovanja. Program konferencije podijeljen je u tri dana. Tijekom prvog dana održat će se predstavljanje knjige ''Online novinarstvo – Služenje publici ili podilaženje javnosti'' dr. sc. Siniše Kovačića, nakon čega će sedam studentskih timova, koji dolaze iz tri države i četiri različita grada, sudjelovati u Studentskoj sekciji. Drugi dan posvećen je sekciji PR unutar koje će se održati panel PR pod nazivom ''Kultura, meka moć & PR: poveznice i implikacije'' te sekciji Sport unutar koje će se održati izlaganja tri predavača i panel o nogometu kao popularnoj kulturi pod nazivom ''Zašto svijet ludi za nogometom?''. Za treći dan konferencije planirana je sekcija Mediji unutar koje će gledatelji moći poslušati pet izlaganja predavača koji dolaze iz Toronta, Zagreba, Plymoutha i Sarajeva.
Ovaj događaj okuplja vrlo značajna imena iz svijeta komunikacija s naših prostora, ali i regionalno. Možete li izdvojiti neke izlagače?
Teško je izdvojiti samo nekoliko imena koja će svojim izlaganjima obogatiti ovogodišnju konferenciju. Pored izlagača sa Sveučilišta u Mostaru koje predvodi rektor Zoran Tomić, tu su i predavači koji dolaze sa Plymouth Marjon sveučilišta, kao što su Mike Baker i John Deane O'Keeffee. Treba istaknuti i profesora Danijela Labaša sa Sveučilišta u Zagrebu, docenticu Sarinu Bakić sa Univerziteta u Sarajevu, profesora Božu Skoku sa Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, profesora Marcela Danesia sa Sveučilišta u Torontu (University of Toronto) te profesora Simona Chadwicka sa poslovne škole Emylon (Emlyon Business School). Sportsku sekciju konferencije obilježit će imena koja dolaze sa svjetske sportske scene poput Simona Favorita sa Sveučilišta Columbia (Columbia University) te brojni drugi predavači čija izlaganja možete pratiti od 17. do 19. studenog putem televizije SUM TV.
Spomenuli ste i studentsku sekciju, možete li nam reći nešto o tomu?
Studentska sekcija važan je dio PR & Media Days Mostariensis konferencije već godinama. Ona daje priliku studentima iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije da sudjeluju kao izlagači unutar značajne znanstveno-stručne konferencije međunarodnog karaktera. Na taj način, studenti stječu iskustvo pisanja svojevrsnih znanstvenih radova i studija slučaja, a najbolji od njih budu i nagrađeni.
Koliko je općenito ova konferencija važna studentima Sveučilišta u Mostaru i koliko su oni uključeni u njezinu realizaciju?
Iz godine u godinu, uključenost studenata Sveučilišta u Mostaru, a posebno studenata Studija odnosa s javnošću, sve je veća. Ono što konferencija naglašava kao svoju posebnost je upravo involviranost studenata u razne aktivnosti tijekom organizacije ovako značajnog događaja u regiji. Studenti na taj način imaju priliku steći praktično iskustvo iz organiziranja događaja, odnosa s medijima, vođenja promotivnih kampanja na društvenim mrežama, pisanja najava i priopćenja, javnih nastupa, pa čak i onih poslova iza svjetla reflektora koji su dio protokola i logistike.
Možete li nam reći u kakvom su stupnju razvoja odnosi s javnošću na našim prostorima?
Struka odnosa s javnošću na prostoru Jugoistočne Europe doživljava svoj rast te prati korake Zapadne Europe i Sjeverne Amerike. Osim toga, treba naglasiti važnost događaja poput PR & Media Days Mostariensis konferencije koji okupljaju stručnjake, povezuju sveučilišta na svjetskoj razini, jačanju umreženost i razmjenu znanja, što pozitivno djeluje na razvoj ove struke. Razvoj struke neće se dogoditi preko noći stoga treba nastaviti raditi na njoj, kako putem akademske zajednice, tako i putem stručne literature koju objavljuju stručnjaci s ovog područja te putem znanstvenih skupova i konferencija ovoga tipa.
Zašto bi jedan mlad čovjek izabrao studirati i baviti se upravo ovim poslom?
Struka odnosa s javnošću odlikuje se svojom interdisciplinarnošću i povezanošću s drugim srodnim znanostima kao što su novinarstvo, komunikologija i politologija. Riječ je o iznimno plodnom području za buduće znanstvenike i menadžere odnosa s javnošću koji svoj put mogu pronaći u agencijskom PR-u, korporativnom komuniciranju, odnosima s medijima, glasnogovorništvu, političkom savjetovanju, kriznom komuniciranju i brojnim drugim dinamičnim područjima rada. Upravo širok opseg i interdisciplinarnost nude različitim ljudima nešto u čemu se mogu pronaći i u čemu mogu graditi svoju karijeru.
Dnevnik.ba