StoryEditor
Objašnjenje

Evo kako divlje svinje uspijevaju ući na bh. autoceste i uzrokuju sve više prometnih nesreća

Piše desk  /  25.11.2021., 11:27h
Zaštitnu žičanu ogradu divlje svinje, medvjedi i veće životinje mogu provaliti, dok psi, lisice, mačke prokopaju prolaz ispod žičanog pletiva i na takav način se nađu unutar zaštitnog pojasa autoceste.

Za kratko vrijeme na autocestama u BiH dogodilo se nekoliko prometnih nesreća, a zajedničko im je da su uzrok su bile divlje svinje.

Životinje bi izletjele na cestu, a vozači bi naletjeli na krda. Srećom, ozbiljnijih posljedica po ljudske živote nije bilo.

Na upit Avaza o tome kako divlje svinje uđu na autocestu, iz Autocesta FBiH su odgovorili:

– Između mnogih uvjeta koji se trebaju ispuniti prilikom projektiranja svake dionice prioritetni uvjeti su sigurnosni uvjeti za korisnike autoceste.

Kroz sagledavanje stvarnog stanja na trasama koje se projektiraju, primjenom pozitivnih zakonskih propisa, projektanti predviđaju svu potrebnu opremu na autocesti kako bi se osigurala zahtijevana razina sigurnosti. Između ostalog. postavljena je sva potrebna signalizacija (horizontalna, vertikalna i promjenjiva), postavljene su zaštitne žičane ograde, zaštitne odbojne ograde, ublaživači udara i slično, s dimenzijama i gabaritima koji su definirani propisima za ovu vrstu opreme.

Svu postavljenu zaštitnu opremu svakodnevno obilazimo i po uočenom oštećenju (uništavanje od neodgovornih pojedinaca, oštećenje od prometnih nezgoda, oštećenja ograde od strane većih životinja) odmah se angažira izvođač na redovnom i zimskom održavanju da izvrši sanaciju nastalog oštećenja.

Naglašeno je da zaštitna žičana ograda ne predstavlja maksimalnu zaštitu od divljih životinja.

– Zaštitnu žičanu ogradu divlje svinje, medvjedi i veće životinje mogu provaliti, dok psi, lisice, mačke prokopaju prolaz ispod žičanog pletiva i na takav način se nađu unutar zaštitnog pojasa autoceste.

Ova pojava nije nepoznanica upraviteljima kod nas i u svijetu. Ako se zaposlenici upravitelja i izvođača radova nađu u blizini mjesta gdje su životinje ušle u zaštitni pojas autoceste (ophodnja, izvođenje radova, obilasci dionica i sl.), vrijeme reakcije je kratko i često spriječimo ovakve neželjene događaje. Međutim, ako izvođači obavljaju aktivnosti na udaljenom mjestu, duže je vrijeme reakcije – zaključili su iz Autocesta FBiH.

Dnevnik.ba

29. travanj 2024 22:25