Article_Top_970x250

Završava se i montaža asfaltne baze na poddionici Buna -Počitelj

radovi napreduju

Završava se i montaža asfaltne baze na poddionici Buna -Počitelj

velj 21, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

FOTO: screenshot

Za desetak dana očekuje se i početak radova na gornjem ustroju ceste (izrada tampona).

Radovi na izgradnji poddionice autoputa na Koridoru 5C dužine 7,2 kilometara na relaciji Buna – Počitelj odvijaju se zadovoljavajućom dinamikom.

Kako navode iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH na gradnji ove poddonice  trenutno je angažirano 120 radnika i više od 50 strojeva.

„Radovi na objektima su pri završetku, a završava se i montaža asfaltne baze“, ističu iz ovog javnog poduzeća.

Dodaju kako su u tijeku i radovi na samoj trasi: široki iskopi su pri samom završetku, uređuju se završetci nasipa,  izvode se  radovi na unutarnjoj odvodnji i podzemnim elektroinstalacijama, a za desetak dana očekuje se i početak radova na gornjem ustroju ceste (izrada tampona).

Na poddionici autoputa Buna – Počitelj se osim otvorenog dijela trase  nalazi i nekoliko manjih objekata: natputnjaci Grabovina i Kevčić, potputnjak Bivolje Brdo i prolazi za životinje, te dvostrano odmorište Rotimski potok.

Kako navode iz Autocesta F BiH, locirana je na geološki izuzetno povoljnom i relativno ravnom terenu te ne predstavlja tehnički zahtjevan projekt i smatra se jednom od jednostavnijih dionica na cijelom koridoru.

Inače, vrijednost Ugovora za izgradnju je 25.692.383,53 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) te bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 8,7 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Izvođač radova je domaća firma Hering d.d. Široki Brijeg, a nadzor nad gradnjom vrši Aecom S.L.U.  iz Španjolske. Trasa ove poddionice počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbina, te prolazi kroz čapljinsku općinu, a manjim dijelom i kroz Grad Mostar.

Svojim položajem ne presijeca gušće naseljena područja, prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj. Stoga se ova poddionica nadovezuje na onu Počitelj – Zvirovići na kojoj su radovi krenuli u studenom prošle godine.

Podsjetimo, riječ je o poddionici od iznimne važnosti, jer će njenom izgradnjom Hercegovina biti izravno povezana s Europskom unijom, odnosno graničnim prijelazom Bijača. Inače, Lot 1 obuhvaća trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do Petlje Zvirovići, a izvođač radova je kineska tvrtka China State Construction Engineering Corporation Limited (CSCEC). Veliki most kod Počitelja nije sastavni dio ovog lota, piše Večernji.ba.

Dnevnik.ba