StoryEditor
potpis u gradskoj vijećnici

Mostar: Ugovor za izgradnju tunela Novi težak je 25 milijuna KM, rok za izvršenje je 24 mjeseca

Nikolina TurićPiše Nikolina Turić  /  30.08.2022., 13:48h

U Gradskoj vijećnici Mostara u utorak je potpisan ugovor vrijedan oko 25 milijuna KM između JP Ceste FBiH, JV Hering iz Širokog Brijega, Azvirt LLC iz Azerbajdžana, IGH i Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Cilj ovog ugovora je izgradnja tunela Novi koji je dug oko 900 metara.

Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH, ističe kako je ugovor velik i bitan za izgradnju južne obilaznice Mostara. 

„Radi se o izgradnji tunela Novi koje je ukupne dužine oko 900 metara, a izvođači radova su Hering iz  Širokog Brijega i Azviritis iz Azerbejdžana. Nadzor na tunelu Novi vršit će IGH iz Mostara, Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Vrijednost radova za nadzor iznosi oko 847 tisuća KM, a vrijednost ugovora za izvođenja radova je 25 milijuna KM bez PDV-a“, kazao je Pravdić. 

Pravdić dodaje kako je rok za izvođenje radova 24 mjeseca od uvođenje izvođača u posjed. 

„Imamo građevinsku dozvolu koju nam je dao Grad Mostar i nadam se da ćemo u roku od dvije godine izgraditi tunel Novi. Također, paralelno se radi na tunelu za evakuaciju čija je dužina 785 metara“, rekao je Pravdić. 

Pravdić ističe kako su u završnoj fazi tunela Marijanovića Draga na južnoj obilaznici Mostara te dodaje kako imaju probleme vezane za imovinsko - pravne odnose koje će uskoro riješiti.

„Vlada FBiH je svojim kapitalnim transferima osigurala sredstva za nastavak izgradnje južne obilaznice Mostara, što znači od tunela Novi do kružnog toka u Rodoču koja je ukupna dužina oko 3 kilometra. Imamo urađenu projektnu dokumentaciju, a trenutno smo u fazi izmjene urbanističke suglasnosti od grada, te ćemo pristupiti izvlaštenju. Kada završimo izvlaštenje dobit ćemo građevinsku dozvolu od grada i trebali bih raspisati natječaj“, kazao je Pravdić. 

U ovoj godini Vlada FBiH je predvidjela 5 milijuna KM za radove koji bi se trebali završiti u ovoj godini. 

„S izgradnjom tunela Novi čiji je rok izvođenja 24 mjeseca očekujem da ćemo i ove radove do kružnog toka u Rodoču završiti i da ćemo time južnu obilaznicu Mostara pustiti u funkciju, samim time i sav teški teretni promet koji prolazi kroz Grad Mostar preusmjeriti prema Avijatičarskom mostu i prema M17, odnosno budućoj autocesti“, rekao je Pravdić. 

Pravdić ističe kako će od tunela Privorac do tunela Novi biti tri traka. 

Ladislav Bevanda, direktor Heringa iz Širokog Brijega, kazao je kako je kompanija s kojom surađuju iz Azerbejdžana.

„Kompanija s kojom mi surađujemo je Azvirt LLC iz Azerbejdžana. Posao je zanimljiv i težak, ali smo sretni što imamo priliku obaviti ga“, kazao je Bevanda. 

Bevanda se nada da će sve proći u najboljem redu, s obzirom na sve specifičnosti koje ovaj posao nosi. 

„Vidi se da sve složene poslove u ovoj zemlji preuzimaju kompanije izvana jer teško je na malom tržištu steći reference, postići znanja da se to radi“, rekao je Bevanda. 

Mario Kordić, gradonačelnik Grada Mostara, ističe da je sretan što ovaj projekt ide dalje. 

„Mjesecima smo već u kontaktu s Cestama FBiH, te razmišljamo kako što prije i efikasnije završiti južnu obilaznicu. Važno nam je da sav kamionski teret koji dolazi iz Zapadne Hercegovine bude usmjeren mimo grada. Južna obilaznica dolazi i spušta se u Rodoč, a naša je obaveza da pripremimo ostatak dokumentacije i povežemo grad s južnom obilaznicom“, kazao je Kordić. 

Kordić ističe kako su radovi već u tijeku te dodaje da je prije nekoliko dana završen natječaj za komad ceste koji ide od svadbenog salona Venera do Avijatičarskog mosta. 

„Očekujemo i početak tih radova, a trenutno smo u procesu odabira najboljeg ponuđača. Dokumentacija je spremna od Čekrka do spoja s Venerom, a projekt ćemo  vjerojatno raditi s Cestama FBiH“, rekao je Kordić. 

Dnevnik.ba

19. travanj 2024 12:35