Most dug 426 metara projektiran s po dvije prometne trake u oba pravca praktično je nastavak autoceste od Doboja do Bosanske Gradiške koja je već izgrađena a novom prometnicom dugom šest kilometara bit će spojen na autocestu Zagreb-Lipovac pa će predstavljati dio najbrže cestovne veze koja će glavni grad Hrvatske povezati s Banja Lukom i središnjom Bosnom.
Ujedno bi trebao rasteretiti sadašnji prijelaz koji je u samoj Bosanskoj Gradiški i redovito je zagušen prometom.
Okončanje radova na spajanju konstrukcije most bit će obilježeno ceremonijom na kojoj bi trebali sudjelovati hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te ministar prometa i komunikacija BiH Vojin Mitrović.
On je za banjolučke "Nezavisne novine" potvrdio kako je dovršena kompletna čelična konstrukcija no to još neće osigurati puštanje mosta u promet. Do proljeća naredne godine bi na bosanskohercegovačkoj obali Save trebalo biti izgrađeno dodatnih 500 metara ceste te 50 metara s hrvatske strane. Nakon toga treba početi izgradnja prometnice u Hrvatskoj u dužini od šest kilometara koja će spojiti most s autocestom ka Zagrebu i Lipovcu. Rok za to je godina i pol i od tada bi novi most trebao biti u potpunoj funkciji.
Mitrović je najavio kako će odmah podnijeti inicijativu da se na mostu uspostavi integrirani granični prijelaz na kojemu bi se kontrole obavljale uz samo jedno zaustavljanje što bi trebalo značajno ubrzati promet.
Hrvatska je, kako tvrdi Mitrović, tu inicijativu već načelno poduprla i sada se očekuje da to učini i Europska unija.
Novi most kod Gradiške jedan je od 13 investicijskih grantova koje je EU odobrila kao dio osnovne mreže puteva u vrijednosti većoj od 225 milijuna eura. Gradnja mosta stoji nešto manje od 20 milijuna eura pri čemu dvije države te troškove snose u podjednakim omjerima s tim da Hrvatska najveći dio svojih troškova pokriva iz sredstava EU dok je BiH od Unije za to dobila 3,2 milijuna eura bespovratnih sredstava.
Dnevnik.ba