U Gradskoj vijećnici Grada Mostara u utorak je prezentiran projekt Najljepša sela Bosne i Hercegovine u kojem su glavni organizatori USAID turizam i Udruga Alterural koja se bavi razvojem ruralnog turizma. Glavni ciljevi projekta su razvoj bosanskohercegovačkih sela, prepoznavanje kulturnog i prirodnog naslijeđa, promoviranje bosanskohercegovačkih sela u cilju jačanja svijesti o važnosti prirodnog naslijeđa i jedinstvenog, kulturne i materijalne baštine.
Sanja Imanić, referentica Alterural Udruge za razvoj ruralnog turizma, ističe kako se Udruga Alterural bavi ruralnim turizmom te da već dugi niz godina rade na razvoju ruralnog turizma u BiH.
„Projekt Najljepša sela Bosne i Hercegovine radimo skupa s USAID timom za turizam. Oni su podržali projekt zajedno s širokom mrežom partnera širom BiH, u kojem su uključeni eksperti i stručnjaci za naslijeđe. Glavni ciljevi projekta su razvoj bosanskohercegovačkih sela, prepoznavanje kulturnog i prirodnog naslijeđa, promoviranje bosanskohercegovačkih sela u cilju jačanja svijesti o važnosti prirodnog naslijeđa i jedinstvenog, kulturne i materijalne baštine“, kazala je Imanić.
Imanić ističe da pored glavnih ciljeva imaju i druge ciljeve kao što su smanjenje odlaska mladih iz ruralnih područja, te poticanje socioekonomskog razvoja ruralnih područja.
„U Banjoj Luci ćemo 7. srpnja održati info sesiju u kojoj ćemo predstaviti projekt, potom 12. srpnja će biti online sesija u kojoj će sudjelovati zainteresirani sudionici. Projekt obuhvaća ruralna područja cijele Bosne i Hercegovine i sela na koja mogu aplicirati. Glavne karakteristike možete pronaći u prijavi, a to jest da sela imaju bogato naslijeđe, određene spomenike, te prirodne rezervoare“, rekla je Imanić.
Imanić dodaje kako na projekt apliciraju Općine, te da su sela sudionici kao i Općine.
„Na osnovu sela i pružatelja usluga koje se prijave mogu popuniti izjavu i obrazac o svim potrebnim informacijama za sudjelovanje. Na društvenim mrežama će biti linkovi za uputstva prijave i sam način prijave“, kazala je Imanić.
Ivana Marić, šefica službe za gospodarstvo Grada Mostara, ističe kako će Grad Mostar podržati ovakav poziv, te na temelju poziva prikupiti određene aplikacije i krenuti u natječajnu proceduru.
„Grad Mostar je nominirao selo Blagaj na poziv Svjetske turističke organizacije za najljepše selo svijeta. Kompletnu aplikaciju smo predali i nadamo se uspjehu. Posljednjih godina u Mostaru se osjetila ekspanzija razvoja ruralnog turizma, veliki broj poduzetnika s područja Grada Mostara pokreće razne inicijative, a Grad Mostar je tu kao support određenih infrastruktura i onoga što je potrebno za njihov rad“, rekla je Marić.
Marić ističe kako su donijeli strategiju razvoja Grada Mostara u kojoj su prepoznali ruralni razvoj koji je ekonomski održiv.
„Strani i domaći turisti dolaze jer naša domaća hrana prirodno okruženje, bogatstvo, toplo gostoprimstvo omogućilo je da držimo visoku razinu u smislu ruralnog razvoja i ponude iz tog segmenta. S obzirom na to da se segment poduzetništva nalazi u službi iz koje dolazimo također je u zadnjih deset godina povećan broj registracije OPG- ova. Poljoprivreda kao segment gospodarstva koja se veže za turizam jeste također ekspanzivno razvijajuća u području Grada Mostara“, kazala je Marić.
Darko Pehar iz Vanjskotrgovinske komora BiH ističe kako je Vanjskotrgovinska komora pozicionirala turizam kao jaku granu gospodarstva.
„To je jedna od najvažnijih i najbrže rastućih grana gospodarstva, te već dugi niz godina kroz djelovanje naše grupacije za turizam i ugostiteljstvo nastojimo i ulažemo napore da bi turizam stekao status izvoza. Naši turistički djelatnici dugi niz godina kroz svoje aktivnosti ulažu napore da bi doveli strane turiste u našu državu“, rekao je Pehar.
Pehar ističe da kroz pomoć USAID turizma Bosna i Hercegovina postaje domom različitih internacionalnih inicijativa i turističkih brendova.
„Vinska cesta Hercegovine čiji je nositelj Vanjskotrgovinska komora BiH imat će sva obilježja moderne turističke destinacije koja fokusira ekologiju i gastronomiju ovog zemljopisnog područja. Uključuje kulturu, tradiciju, običaje, gostoljubivost naših ljudi“, kazao je Pehar.
Pehar dodaje kako je Hercegovina sama po sebi živopisan mozaik kultura, hrane i običaja sa specifičnostima za svako mjesto.
Marko Šantić, potpredsjednik Gospodarske komore Federacije BiH, kazao je kako ovakve vrste aktivnosti kroz svoje projekte doprinose promociji Bosne i Hercegovine u regiji i svijetu.
„U ovu svrhu promocije bosanskohercegovačkog turizma smo napravili jednu inoviranu zvijezdu turizma aktivnost koja je već krenula. Imamo već preko 50 prijavljenih nominacija, završni događaj će biti sredinom rujna u 10 kategorija. Nadam se da ćemo tom aktivnošću pokazati turističkom tržištu naše potencijale, ali i našem sektoru da stojimo iza njih i pratimo ono što oni rade, te da nagrađujemo“, kazao je Šantić.
Dnevnik.ba