StoryEditor

Treba li hit pokazati rit? U Sloveniji kampanja protiv "pop stereotipa"

Piše D  /  11.11.2018., 02:11h

„Žene se u videospotovima  muških izvođača  prikazuju kao pasivna bića bez inteligencije i osobnosti, kao obnaženi ukrasi muškaraca kojima masiraju potplate ili toče šampanjac ili pred njima izazovno plešu. Nisu bolji ni video-spotovi ženskih izvođača  koje same sebe predstavljaju seksualnim objektia i zavodnicama, često uz  pratnju obnaženih  plesačica“, navode autori projekta koji između ostalog predstavljaju i na školama kako bi pedagoge i učenike upozorili na stereotipe i seksizam u komercijalnoj miuzici i njezinoj prezentaciji na You tubeu i društvenim mrežama.

 Poznate pjevačice naprosto se natječu koja će time više šokirati gledatelje i slušatelje,  npr. Nicky Minaj, Miley Cyrus, Jennifer Lopez, Beyonce, Ariana Grande, Fergie, Kesh, navode autori projekta, među kojima je više žena, tvrde idejni začetnici ovog projekta.

„Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno“, navele su u promotivnoj akciji projekta koji prate plakat i video-spot slovenske skupine  „Šlajn“.

Njihova pjesma „Ako hoćeš hit, treba pokazati rit“ na šaljiv način upozorava na iskrivljene predodžbe koje o  muškarcima, ženama, ljubavi i seksu širi video prezentacija popularne glazbe, te poziva da se prilikom konzumiranja takvih sadržaja „uključi mozak“ i kritička distanca.

„Glazbeni video-spotovi su najdostupniji dio popularne kulture koju apsorbiraju mladi. To je virtualni svijet koji mlada i  neiskusna publika nekritički ih prihvaća kao stvarnost jer muzika ima velik utjecaj na njihovo razmišljanje i ponašanje“, kazala je Tanja Rudolf iz nevladine organizacije koja podržava projekt.

Jedno pilot-istraživanje pokazalo je da mladi u Sloveniji od 12 do 18 godina najčešće slušaju pop, rock, hip hop i elektronsku glazbu, a zabrinjavajuće je da nešto više od polovice anketiranih nije svjesno otvorenog seksizma i nerealnosti predodžaba o odnosu među spolovima koju dio komercijalne prezentacije te glazbe proizvodi, navode autori studije.

Dnevnik.ba

25. travanj 2024 13:56