StoryEditor
preminuli Dietrich Mateschitz

Tihi milijarder porijeklo vuče i iz okolice Zadra. Radio je kao prodavač do odlaska na Tajland...

Piše desk  /  23.10.2022., 11:09h

Tijekom svog angažmana u F1, Mateschitz, iako povučena osoba koja je rijetko davala intervjue, isplivao je kao jedan od najvažnijih brokera u sportu. Istodobno je svoje bogatstvo koristio za obnovu svoje rodne Štajerske u Austriji, promičući lokalne zanate i umjetnost. Također je osnovao dobrotvornu organizaciju Wings For Life za pomoć istraživanju leđne moždine.

Suvlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz, koji je bio važna figura u poslovnom svijetu zbog carstva energetskih pića koje je stvorio, preminuo je u 78. godini.

Mateschitz je bio pokretačka snaga tvrtke koja je postala lider na globalnom tržištu energetskih pića. Iskoristio je bogatstvo koje je stvorio kako bi osnovao momčad Formule 1 koja je postala jedna od vodećih sila u sportu, piše u osvrtu Večernjak.

No, brojni počeci i Matešićev je bio težak. Da, Matešićev. Naime, Austrijanac je rođen 1944. u Štajerskoj u obitelji osnovnoškolskih učitelja. Sam Mateschnitz za sebe je govorio da je "kozmopolit iz Štajerske" budući da mu je otac iz Maribora, a majka iz Štajerske, no uz obitelj se veže i hrvatsko porijeklo, točnije Matešići dolaze iz okolice Zadra. 

Bio je prodavač za tvrtku široke potrošnje Procter & Gamble kada je na putovanju u Tajland otkrio Krating Daeng, piće koje će postati Red Bull.

Godine 1984. s Tajlanđaninom Chaleom Yoovidhyom osnovao je Red Bull , a 1987. pokrenuo je brend Red Bull koji je na kraju pretvorio u najveće energetsko piće na svijetu i zgrnuo bogatstvo procijenjeno na 25 milijardi dolara. Marka se počela povezivati ​​s ekstremnim sportovima kao što su surfanje, cliff diving, zimski sportovi i brdski biciklizam, a Red Bull se uključio kao sponzor u mnoge od njih.

Njegov angažman u F1 započeo je sa švicarskim timom Sauber, kada je Red Bull postao 60-postotni dioničar, prije nego što su se dvije kompanije razišle nakon svađe oko odabira vozača. Sauber je potpisao ugovor s neiskusnim Fincem Kimijem Raikkonenom  za njegovu debitantsku sezonu 2001., a Mateschitz je želio da bude odabran Red Bullov štićenik Enrique Bernoldi .

Tri godine kasnije, Red Bull je kupio ugašeni tim Jaguar od vlasnika Forda i preimenovao ga, zaposlivši bivšeg vozača Formule 2 Christiana Hornera kao direktora tima i potpisavši ugovor s vodećim dizajnerskim inženjerom sporta Adrianom Neweyjem kao tehničkim direktorom na plaći od 10 milijuna dolara. Krenuli su s pretvaranjem Red Bulla u vodeću silu, postavši najbrža momčad u F1 do 2009. i osvojivši svoje prve vozačke i konstruktorske naslove s Nijemcem  Sebastianom Vettelom 2010., prvu od četiri uzastopna prvenstva.

Red Bull je također proširio svoje sportske interese na nogomet, kupujući momčadi u Salzburgu, gradu najbližem Mateschitzovu domu u Fuschl am Seeu u Austriji, i Leipzigu u Njemačkoj, kao i preko oceana u New Yorku, New Jerseyju, Campinasu u Brazilu, te osnovao klub u Gani i preuzeo hokejaški tim u Münchenu.

Tijekom svog angažmana u F1, Mateschitz, iako povučena osoba koja je rijetko davala intervjue, isplivao je kao jedan od najvažnijih brokera u sportu. Istodobno je svoje bogatstvo koristio za obnovu svoje rodne Štajerske u Austriji, promičući lokalne zanate i umjetnost. Također je osnovao dobrotvornu organizaciju Wings For Life za pomoć istraživanju leđne moždine.

Ostavio je značajno nasljeđe u motosportu i globalnom poslovanju. Ali njegova smrt neizbježno ostavlja dugoročne upitnike u svim aspektima poslovanja, čak i ako  se kaže da je Chalerm Yoovidhy, najstariji sin Mateschitzovog partnera Chalea, za kojeg se vjeruje da je bio većinski dioničar Red Bulla cijelo vrijeme, F1 entuzijast.

Dnevnik.ba

27. travanj 2024 21:02