Article_Top_970x250

Supruga jednog od spašenih mornara otkrila nepoznate detalje o nesreći Bourbon Rhodea

kapetana miškića još traže

Supruga jednog od spašenih mornara otkrila nepoznate detalje o nesreći Bourbon Rhodea

stu 09, 2019
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Foto: Bourbon Offshore

Mom suprugu i mornarima Dino je dao EPIRB prije nego što su se ukrcali u splav, ali izgubili su ga vrlo brzo zbog velikih valova - ispričala je Elena Konovalenko

Ključne i dosad nepoznate detalje, koji bi mogli biti vrlo važni u istrazi o okolnostima potonuća Bourbon Rhodea, za 24sata ispričala je supruga jednog od preživjelih, ukrajinska liječnica Elena Konovalenko.

Njezin suprug Dmitro Marčenko jedan je od trojice spašenih. U nedjelju 29. rujna, tri dana nakon potonuća Bourbon Rhodea 1200 nautičkih milja od Martiniquea, splav s njim i još dvojicom iscrpljenih članova posade, Igorom Morozovim i Jevgenijem Nikolovim, pronašli su spasitelji s broda Piet. 

1. Zašto je Dino Miškić poziv u pomoć slao pisanim putem?

- Satelitska oprema za komunikaciju pokvarila se drugog dana na oceanu - prenijela je suprugove riječi Elena Konovalenko.

Zbog problema s komunikacijskom opremom veliko je pitanje je li kapetan Miškić uopće na vrijeme imao informaciju da je Lorenzo iznenada ojačao u uragan treće, četvrte pa pete kategorije. Iz transkripta njegove komunikacije s bazom vidi se da je spominjao valove od deset metara. To je bilo u trenucima kad je voda već počela prodirati u brod i Miškić je ubrzo naredio evakuaciju. Komunikacija s bazom bila je očajno spora, na prvu poruku - poziv u pomoć kapetana Miškića - odgovorili su tek nakon sat i 14 minuta!

2. Zašto spasitelji nisu mogli locirati mornare na splavi uz pomoć uređaja za lokaciju, takozvanog EPIRB-a?

Taj bi se uređaj, prema riječima stručnjaka, trebao aktivirati čak i u slučaju potonuća broda, no evidentno je da njegov signal (ako je uopće bio ispravan) nije odveo spasitelje do mornara na splavi. Spašene je detektirao francuski zrakoplov Falcon i javio brodovima točne koordinate. Pronađena su i četiri tijela, no za sedmoricom mornara još se traga. EPIRB (Emergeny Position Indicating Radio Beacon) je inače uređaj koji omogućuje određivanje položaja broda u nevolji i šalje signal mjerodavnima na kopnu.

- Mom suprugu i mornarima Dino je dao EPIRB prije nego što su se ukrcali u splav, ali izgubili su ga vrlo brzo zbog velikih valova - rekla je Elena Konovalenko. 

Dino Miškić je, dakle, u kaosu ostao priseban i napravio sve prema pravilima. EPIRB nije ostao na brodu koji tone, već su ga ponijeli sa sobom, no uragan je preokrenuo splav i u tom kaosu uređaj je jednostavno ispao. O preokrenutoj splavi već smo pisali.

- Jedan od spašenih mi je ispričao da ih je u splav ušlo sedam, trojica su bila na brodu, a četvorica su se držala za konop oko splavi. Tad ih je ponovno pogodio snažan udar vjetra i val te ponovno prevrnuo splav. Trojica su se uspjela popeti, no ostali su odmah nestali među valovima - ispričao je nekoliko dana nakon brodoloma za Morski.hr Filipinac s broda Piet, koji je sudjelovao u spašavanju mornara. 

3.  Kako su preživjeli tri dana na splavi bez vode?

U teoriji, na splavi bi trebali biti dovoljno hrane i vode za 6-8 osoba čak i za nekoliko tjedana. No to je samo teorija. Kad se splav u nevremenu preokrenula, iz nje su poispadale boce s vodom i apsolutno sve osim nekakvih keksa. To je bilo jedino što su dva Ukrajinca i Rus imali.

-  Oni se još uvijek pitaju kako su uspjeli preživjeti jer na splavi nije bilo vode. Imali su samo kekse koje je bilo nemoguće jesti bez vode pa su ih pokušavali pojesti s morskom vodom. Splav im je bila okrenuta naopako, a kad su -potražili vodu u unutarnjem dijelu, nije je bilo! Jedan cijeli dan je kišilo i samo taj dan su uspjeli popiti malo kišnice. To ih je spasilo - rekla je Konovalenko. Inače, tri dana su otprilike maksimalno vrijeme koje čovjek može preživjeti bez vode.

4. Kakav je Dino Miškić bio kapetan? Je li učinio sve po pravilima? Tko je kriv?

Prema riječima supruga Elene Konovalenko, šibenski kapetan sve je napravio kako je trebao, ali brodolom nije mogao spriječiti.

- S kapetanom Miškićem radio je samo jedan mjesec jer je Dino stigao na brod u rujnu, a moj muž je tamo bio od kolovoza. Dino je s posadom razgovarao na ruskom, a odnos među njima bio je vrlo dobar. Nije bilo nikakvih sukoba između posade i kapetana. Iako ga nisu poznavali otprije, cijela posada ga je poštovala i on je poštovao njih - rekla je Elena i dodala: - Zašto je brod potonuo? Zato što nije bio propisno održavan i kvalitetno popravljen!

Dnevnik.ba

Article_Bottom_970x250