Kako su ovih dana objavili na svojoj Facebook stranici iz tvrtke Hering d.o.o. Široki Brijeg, završen je spojni segment vijadukta Marijanovića draga između stupova S1 i S2. - Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka na strateški važnom procesu spajanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom - istaknuli su iz tvrtke koja izvodi radove.
Vijadukt Marijanovića draga dio je projekta izgradnje južne obilaznice Mostara. Riječ je o prometnici koja će prometno rasteretiti gradsko središte, a putnicima olakšati prolazak tim dijelom Hercegovine te u konačnici Mostar povezati s Dalmacijom jer će se naslanjati na brzu cestu Mostar sjever - Široki Brijeg - granica s RH. Ovaj vijadukt će po svom završetku predstavljati impresivan prizor jer se prostire između dvaju brda. Njegova dužina je 200 metara, a visina stupova 30 metara. Vijadukt se sastoji od dvaju upornjaka U1 i U2 te stupova S1 visine 31,5 metara i S2 visine 30,5 metara. Spojni segment rasponske konstrukcije dužine 4 metra povezuje segmente vijadukta koji se izvode tehnologijom slobodne konzolne gradnje, objasnili su izvođači. Izgradnja vijadukta izvodi se u sklopu druge dionice same prometnice koja uključuje izgradnju dijela na potezu od kružnog toka Varda prema ulazu u tunel Novi dužine 1760 metara.
Projekt obilaznice na jugu Mostara, o kojem se desetljećima govorilo kao o strateškom pothvatu, obuhvaća dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a buduća se cesta već nazire od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi. Realiziranje navedenog projekta predviđeno je programom modernizacije magistralnih cesta u FBiH, a financiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a. Radove na drugoj dionici južne obilaznice Mostara izvodi JV Hering d.d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar. Predviđeni rok završetka radova na LOT 1 je sredina srpnja 2022. Treća dionica podrazumijeva izgradnju tunela Novi dužine 996 metara. Inače, u sklopu gradnje južne obilaznice predviđena je izgradnja ukupno dvaju tunela, triju podvožnjaka te jednog mosta, njezinim završetkom premješta se magistralna cesta M6.1 (Široki Brijeg - Mostar), a samim time i tranzitni promet iz užega gradskog područja. Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019., a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Dnevnik.ba