StoryEditor

Prva vozačka dozvola u BiH bi mogla trajati samo dvije godine

Piše D  /  23.08.2020., 12:08h

Vještak prometne struke Ševal Kovačević za portal Klix.ba je kazao da pozdravlja odluku, ali je nezadovoljan novčanim izdacima koje ona uvjetuje.

Kovačević je na početku razgovora kazao kako nije imao detaljan uvid u tekst prednacrta Zakona, međutim, pojasnio je zbog čega je predloženo da prva vozačka dozvola traje dvije godine.

Kako je naveo, mlade ljude treba testirati to razdoblje kako bi se na kraju uvidjelo jesu li sposobni za vožnju, savjesni i odgovorni vozači može li im se vozačka dozvola može produžiti na 10 godina.

“To nisu samo iskustva naše države, tako je i u Skandinaviji, Njemačkoj i drugim zemljama da su prve dvije godine proba. Ne može se nekome vozačka s danom polaganja na 10 godina. Dakle, za to razdoblje od dvije godine napravit će se presjek stanja, a u tome pomaže Središnji registar u članku 10. Zakona o sigurnosti prometa u kojem će biti zapisano je li netko i koliko skupio negativnih bodova, je li napravio tešku prometnu nesreću, vozio pod utjecajem alkohola ili napravio više prekršaja. I kada se dostigne taj limit negativnih bodova prije nego mu se produži vozačka treba uputiti vozača na provjeru propisa”, pojasnio je.

Kako je kazao Kovačević, promet je jedno od najopasnijih ljudskih okruženja i veoma je bitno da svi vozači budu odgovorni i da se nauče prometnoj kulturi. Podsjetio je na proteklih nekoliko dana gdje je u prometnim nesrećama izgubljeno više od 10 života.

“Do kada će se sve to tolerirati. Bitno je naglasiti da su poginuli ljudi koji nisu bili krivi i o tome moramo voditi računa. Pribjegavanje defenzivnoj umjesto ofenzivnoj vožnji spašava živote drugih. Brza vožnja, iživljavanje nad vozilom dovodi u opasnost druge”, naglasio je Kovačević.

Kako je kazao ne slaže se samo s činjenicom da mlade ljude treba dodatno financijski opteretiti jer je prednacrtom predviđeno ponovno plaćanje produženja vozačke dozvole, ali i liječničko uvjerenje.

“Uplate za produženje vozačke dozvole su 60 KM, a znamo da je veliki broj mladih ljudi bez posla i da imaju problem s egzistencijom tako da taj financijski aspekt ove odluke ne podržavam, ali jesam za to da mlade ljude treba kontrolirati prve dvije godine i dati im probno razdoblje na osnovu kojeg će biti vidljivo koliko poštuju prometnu kulturu te da li su savjesni vozači koji poštuju propise”, kazao je Kovačević.

Kada je riječ o financijskom aspektu, Kovačević je naveo i to da i stariji vozači iznad 60 godina imaju troškove kada produžavaju vozačku dozvolu na svake tri godine.

“Skoro su svi oni u mirovini koja je ionako mala i onda za produženje vozačke dozvole i liječničko uvjerenje moraju izdvojiti ukupno 120 KM te na takav način država i kroz dokumente uzima novac. Mislim da je to loša odluka, jer ja jesam za to da se trajanje tih dokumenata ograniči, ali je onda trebalo propisati i neku simboličnu cijenu od naprimjer 10 KM kako bi se papiri obnovili”, dodao je Kovačević.

Kovačević zaključuje da će promjene koje se tiču financijskog dijela teško proći jer će biti otpora, ali kada je riječ o ograničenju na dvije godine, to ne bi trebalo praviti probleme jer je važno sačuvati ljudske živote.

Dnevnik.ba

25. travanj 2024 18:08