Plan nacrta šibenske žičare (Foto: Dalekovod)
Žičarom bi, kada se izgradi, gospodarila javna ustanova Tvrđava kulture, jer bi ona imala prvenstveno turistički efekt, a stručnjacima "Dalekovoda" podaci o posjetima turista tvrđavama i očekivanim projekcijama broja posjetitelja – satnih, dnevnih i mjesečnih - poslužili bi i kao "input" u radu na projektu. Tako se i došlo do jednog kompaktnog tipa žičare, odnosno gondole s osam sjedećih mjesta, koja bi tih 280, odnosno tristotinjak metara, prošla za jednu minutu, što je brzina od nekih pet metara u sekundi, tijekom kojih bi turisti i posjetitelji gledali Šibenik iz ptičje perspektive. Kapacitet broja putnika je od 200 do 250 na sat.
Financiranje
Ova žičara, s obzirom na to da je relativno malih gabarita, zahtijeva i manju strojarnicu, s jedne i s druge strane, što se lakše uklapa u prostor, a u ovoj fazi idejnog rješenja procjena je da bi njezina izgradnja koštala nekih pet milijuna eura. To je procjena, a kako bi se tih 35-40 milijuna kuna financiralo?
- Izgradnju žičara je Republika Hrvatska proglasila djelatnošću od stateškog interesa, što znači da je država pojednostavila izradu i ishodovanje dokumentacije za njih, a time i mogućnost financiranja preko EU fondova. Za nju bi se sigurno mogli dobiti europski novci, ali da bi došli do traženja novca, prije toga moramo imati dokumentaciju. Sad smo u toj fazi - pojašnjava dogradonačelnik.
Što je eskalatorom od Doca do Svetog Mihovila? Gdje je zapelo s tim projektom ?
- Mi smo od gospodina Nikole Bašića, odnosno njegove firme "Marina projekt", još ovo ljeto naručili doradu njegova idejnog projekta eskalatora sukladno konzervatorskim smjernicama i sukladno napucima koje mu je dala Javna ustanova Tvrđava kulture, a to na neki način znači smanjivanje gabarita projekta, odnosno njegovo vraćanje na sam eskalator, a ne i na popratne sadržaje na vrhu tvrđave. I, evo, već duže vrijeme, od gospodina Bašića čekamo tu doradu kako bismo mogli ići prema lokacijskoj dozvoli, pa mogu čak reći da kasni s isporukom - kazao nam je Mileta.
Dolazna postaja žičare ispod Svetog Ivana bila bi ukopana u zemlju i imala bi "landscape" izgled, a njezin krov, odnosno plato, ujedno bi služio i kao vidikovac, s još jednim atraktivnim pogledom na grad i njegov arhipelag. A odlazna postaja, na mjestu gdje su sada garaže pokraj Vatrogasnog doma, budući da je riječ o privatnom vlasništvu, dogovorili bi se s vlasnicima i o zamjeni, s obzirom na to da se na mjestu Vatrogasnog doma ionako planira izgradnja velike, javne garaže. K tome, tijekom ljeta su doneseni o određeni pravilnici, koji još bolje definiraju njihovo projektiranje i gradnju iznad naseljenih područja. Do sada je to, napominje Mileta, bilo poprilično nedefinirano, što je još jedna povoljna okolnost koja ide na ruku ovom projektu. Koji se neće dogoditi sutra, ali više ne spada u futurologiju, nego u - bliski futur.
Dnevnik.ba