Kako je funkcionirao najveći narkokartel na svijetu Sinaloa kartel otkrio je jedan od bivših visoko pozicioniranih vođa kartela Jesús Zambada García na suđenju svojem šefu Joaquínu “El Chapo” Guzmánu u New Yorku.
Brat mu vodi kartel
Zambada, koji je bio glavni računovođa kartela više od 15 godina, rekao je kako su njegov brat Ismael ‘El Mayo’ Zambada i Guzman bili glavni u Sinaloa kartelu. Ismael Zambada, za kojeg se vjeruje da vodi jednu od najsmrtnosnijih organizacija, smatra se glavnim organizatorom izdaje zbog koje je Guzman završio u zatvoru.
Zambada je ključni svjedok koji je prihvatio svjedočiti za državu nakon što je uhićen 2008. godine zbog trgovine drogom nakon čega je izručen SAD-u gdje je priznao krivnju.
Bivši računovođa kartela i jedan od njegovih vođa priznao je kako je on organizirao transport helikopterom nakon što je Guzman pobjegao iz zatvora 2001. godine. Razgovarao je u više navrata s El Chapom, te je imao informacije o funkcioniranju kartela jer je to saznao od svojeg brata koji sada vodi Sinaloa kartel.
FOTO: AFP
“Bio sam u kartelu”
“Bio sam visokopozicionirani član kartela,” istaknuo je Jesús Zambada García na suđenju. “Moj brat i Guzman su bili jedni od četvorice koji su vodili kartel, dok sam ja s drugom trojicom bio pod-vođa. Ispod nas su radili ljudi diljem Meksika koji su morali se pobrinuti za sve i radnici”, piše The Guardian.
Zambada je otvoreno govorio o saveznicima koje je kartel imao u lokalnoj policiji. Kao primjer naveo je pošiljku kokaina koju su od Kolumbije do Chiapasa čuvali zaposlenici ureda državnog tužitelja i federalne policije.
Kako je kartel funcionirao?
Svjedočenje je postalo posebno zanimljivo kada je Zambada počeo objašnjavati kako kartel funkcionira. Naime, vođe kartele bi ulagali vlastiti novac kako bi investirali u pošiljke kokaina iz Kolumbije. Pošiljke su uobičajno imale oko 30 000 kilograma. Zambada je radio s pošiljkama zloglasnog narco-baruna Juan Carlosa Ramizera ‘La Chupeta’ koji je u međuvremenu osuđen u SAD-u.
Sinaloa kartel bi podijelio zaradu sa svojim kolumbijskim dobavljačima, što se promijenilo kako je kartel povećavao svoj dio. Vođe kartela, među kojima je bio i njegov brat i Guzman, i pod-vođe bi investirali kako bi ojačali kartel, te kako bi u slučaju gubitka pošiljke izgubili nešto investiranog kapitala, no ne previše.
Zarada od 195 milijuna
Različite destinacije u SAD-u uključivale su različine iznose troškova, ali i potencijalnu zaradu. Na primjer, pošiljka u Los Angeles bi se prodala na ulici za 20 tisuća dolara po kilogramu s troškovima transporta od 7 tisuća, što znači da bi članovi Sinaloa kartela za pošiljku od 15 tisuća kilograma zaradili 13 tisuća dolara po kilogramu pa bi ukupna zaradila 195 milijuna za kartel. A svaki od ‘investitora’ zaradio bi 39 milijuna dolara.
Kada su ga tužitelji pitali koliko je bila vrijednost pošiljki u godini, Zambada je samo odgovorio: “Milijarde”.
Način transporta
Istaknuo je kako se većina zarade vraćala u Meksiko kako bi bila investirana u druge pošiljke.
Zambada je ustvrdio kako je tranport kokaina iz Kolumbije dolazio u malim avionima, velikim pa čak i korištenjem komercijalnim rutama, a transport je uključivao i ribarske brodove kao i trgovačke. Međutim, omiljeni oblik transport je bio kamion koji je prenosio plin jer bi on imao posebne odjeljke za kokain što bi otežalo njegov pronalazak, piše The Guardian.
Dnevnik.ba