StoryEditor
Transformacija

Pogledajte kako je tunel Ivan izgledao kroz povijest

Piše desk  /  08.10.2021., 11:51h
Povodom jučerašnjeg proboja tunela Ivan, zanimljivo je osvrnuti se na povijest prometnih veza preko možda i najpoznatijeg planinskog prijevoja u BIH

Planina Ivan predstavlja, na neki način, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine. Na ovom prostoru su postojali ključni putevi tijekom mnogo proteklih stoljeća.

Prvi tunel dužine 645 metara kroz planinu Ivan izgradila je Austro-Ugarska monarhija krajem 1880-ih godina u sastavu izgradnje željezničke pruge uskotračnog kolosijeka.

Drugi tunel dužine 3.230 m izgradila je Kraljevina Jugoslavija ranih 1930-ih godina u cilju unaprjeđenja austrougarske pruge. Ovaj tunel je tijekom nekoliko sljedećih desetljeća bio najduži tunel u Bosni i Hercegovini. Tunel je danas u upotrebi za željezničku prugu normalnog kolosijeka.

image

Izgradnja drugog tunela Ivan

AUTOCESTE FBIH -

Kasnih 1970-ih godina prvi tunel je doživio potpunu preobrazbu kada ga je SFRJ proširila i prepravila u dvosmjerni cestovni tunel magistralne ceste M-17.

image

Prvi tunel nakon prerade u cestovnu izvedbu

AUTOCESTE FBIH -

"Probojem probojem tunela Ivan dužine 1.741 m imamo treći po redu i to dvocijevni tunel autoceste A1 na Koridoru 5C, čiji početak korištenja očekujemo na ljeto 2022. godine", navode iz Autocesta FBiH.

image

Novi tunel u izgradnji

AUTOCESTE FBIH -

Okončanjem izgradnje dionice autoceste A1 Tarčin – Konjic preko Ivan-sedla postojat će sljedeće prometne veze:

Srednjovjekovni karavanski put

Stari kolski drum

Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

Magistralna cesta M-17

Autocesta A1

Dnevnik.ba

29. travanj 2024 15:56