20.01.2022., Komarna - Svjetlosne promjene uzrokovane jugom u kratkom vremenskom periodu stvarale su razlicite i zanimljive prizore Peljeskog mosta. Photo: Milan Sabic/PIXSELLMILAN SABIC/PIXSELL - Pixsell
StoryEditor
hrvatska

Pelješki most prošao tehnički pregled, utvrđeni manji nedostaci

Piše hina  /  28.01.2022., 18:03h
Tenički pregled po prvoj građevinskoj dozvoli projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, a koji podrazumijeva Pelješki most, upravo je završen, izvijestili su poslijepodne iz Hrvatskih cesta dodavši da su kao investitor radova zaprimili službeni zapisnik o tome.

Sukladno propisanim procedurama i pravilima, na pregledu su se provjeravali sva potrebna gradilišna dokumentacija i dokazi kvalitete ugrađenih materijala, kao i stanje na samom gradilištu. Kako ističu iz HC-a, predočeni dokazi uporabljivosti, kao i funkcionalni testovi nužni za uporabu mosta, zadovoljili su sve traženo građevinskom dozvolom.

Tehničkim pregledom utvrđeni su određeni manji nedostaci, navode iz Hrvatskih cesta dodajući da su za tako kompleksne izvedbe u gradnji oni uobičajeni. Riječ je o radovima koji se mogu izvesti u kratkom periodu, a obuhvaćaju zamjenu manjeg dijela prometne opreme.

Po uklanjanju spomenutih nedostataka moći ćemo govoriti o završetku svih radova na Pelješkom mostu, ističu iz HC-a.

Uporabna dozvola za most bit će izdana po završetku radova na pristupnim cestama i izvršenom tehničkom pregledu za njih, budući da je po lokacijskoj dozvoli most s pristupnim cestama jedna funkcionalna cjelina. 

Paralelno s uklanjanjem nedostataka na mostu nastavljaju se radovi po drugoj građevinskoj dozvoli koja obuhvaća pristupne ceste prije i poslije mosta, na kopnenoj i na pelješkoj strani, od DC8 do DC414, u dužini od 12 kilometara. 

Iz Hrvatskih cesta podsjećaju da su u tijeku i radovi na dionicama koje se nastavljaju na pristupne ceste mostu, na obilaznici Stona u dužini od 18 kilometara.

Pelješki most, ukupne dužine s upornjacima od 2440 metara, izgradio je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koji je posao dobio na natječaju 2018. godine, ponudivši 2.081 milijardu kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.

Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove.

Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, za čije je sufinanciranje Europska komisija odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu Stona.

Dnevnik.ba

23. travanj 2024 21:05