StoryEditor
svemir

Objavljene nove fotografije teleskopa ‘James Webb‘ koje pokazuju svu ljepotu Svemira

Piše desk  /  02.01.2024., 09:30h

Britanski BBC u prvim danima 2024. godine objavio je niz fotografija koje je zabilježio svemirski teleskop "James Webb" koji je lansiran u Svemir prije dvije godine.

S ciljem otkrivanja ranog perioda Svemira i shvatanja života na Zemlji, "James Webb" je za samo dvije godine na Zemlju poslao niz fotografija koje u suštini prikazuju i svu ljepotu Svemira.

"Kada je ‘James Webb‘ lansiran za Božić 2021. godine, mislilo se da će mu trebati bar 10 godina rada. Teleskopu je potrebno vlastito gorvio za održavanje stanice udaljene 1,5 milijuna kilometara od Zemlje. Ipak, let u orbitu na raketi bio je toliko precizan da se sada procjenjuje da ima rezerve goriva za 20 godina rada. To znači da astronomi sebi mogu priuštiti strateški pristup radu", navodi BBC.

Ono što je poznato za sada jeste da je teleskop Hubble proveo mnogo dana posmatrajući jedan kutak Svemira.

"Mislim da nam neće trebati stotine sati ekspozicije koje je Hubble koristio, ali mislim da će nam trebati više dubinskih analiza. Vidimo već sada dosta varijacija. Dakle, ne možemo sve staviti u jedno malo područje jer nema garancije da ćemo pronaći nešto super uzbudljivo", pojašnjava naučnica Emma Curtis Lake.

Jedan od znastvenika koji je uključen u projekat, Massimo Stiavelli iz Italije, ističe kako sanja o uočavanju zvijezde koja ima "potpis" Velikog praska.

"Morat ćemo da ih vidimo kao supernove, kada eksplodiraju. Da bismo to postigli moramo početi gledati iste zakrpe iz godine u godinu kako bismo ih uhvatili prije nego što nestanu. Bit će izuzetno rijetki i morat ćemo imati i veliku sreću u tom procesu", pojašnjava Stiavelli.

Kada je riječ o kolekciji fotografija, one sadrže najudaljenije krajeve Svemira pa do poznatih objekata u našem Sunčevom sustavu.

Između ostalog, tu je najveći planet Jupiter, udaljene galaksije kao što je galaksija Whirlpool, molekularni oblaci udaljeni 630 svjetlosnih godina od Zemlje, ali i centar naše galaksije odnosno mjesto gdje postoji supermasivna crna rupa.

Dnevnik.ba