– Gubitnik je njemački porezni obveznik, koji neizravno subvencionira čisti zrak u gradovima izvan Njemačke, a ne u samoj Njemačkoj – kaže automobilski analitičar i osnivač Schmidt Automotive Researcha, Matthias Schmidt u izvještaju.
Schmidt se oslanja na podatke Savezne uprave za motorni promet – 890.000 električnih automobila registrirano je u Njemačkoj između siječnja 2012. i srpnja 2022. – ali od 1. srpnja 2022. u Njemačkoj je registrirano samo 756.517 vozila. Prema Schmidtu, to je dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo njemačko tržište.
Prema Saveznoj upravi za motorni promet sve je samo nagađanje. Razlika bi mogla biti tako velika zbog nesreća ili gašenja. Za Schmidta to nije vjerojatno – na kraju krajeva, većina električnih automobila nije starija od deset godina, a podaci o prometnim nesrećama jednostavno ne podržavaju ideju o tolikom broju električnih vozila isključenih iz prometa.
U zemljama poput Danske visoke porezne stope primjenjuju se na luksuzne električne automobile poput Tesle. Ova drugačija porezna praksa čini privlačnim registraciju automobila u Njemačkoj i prodaju u inozemstvu nakon šest mjeseci. Njemačke smjernice za financiranje propisuju da kupac mora imati u svom vlasništvu električne automobile najmanje šest mjeseci. Nakon toga ih neki vješti trgovci odmah prodaju. Ovi “legalni” trikovi koštaju njemačke porezne obveznike stotine milijuna eura. Sada se raspravlja o ideji da se električni automobili ne smiju prodavati u prvoj godini vlasništva. Tako bi gubitak vrijednosti bio veći, a zarada na prodanom vozilu niska.
Dnevnik.ba