Article_Top_970x250

Neočekivani problem na Pelješkom mostu: ‘To moramo riješiti eksplozivom’

problemi s pilotom

Neočekivani problem na Pelješkom mostu: ‘To moramo riješiti eksplozivom’

lip 10, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Screenshot: HRT

Ronilački tim, specijaliziran za opasne poslove u velikim dubinama, obavlja uklanjanje dijela pilota na Pelješkom mostu i to eksplozivom na 49 metara dubine. ‘Taj dio deformiranog dijela plašta treba sada ukloniti da bi stroj za bušenje mogao nastaviti radove’, kazao je glavni predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta

Neočekivani problem sustigao je izvođače na gradilištu Pelješkog mosta kada je jedan od pilota zapeo u tvrdoj stijeni od vapnenca koja se morala minirati. HRT izvještava da se tu radi o složenom i opasnom poslu te da se ti čelični piloti velikim pneumatskim čekićem zabijaju u morsko dno i da se kroz cijevi ispumpavaju mulj i kamenje. Kasnije se tamo ulijeva beton. Što se zapravo dogodilo? Jedan od pilota nije mogao probiti tvrdo vapnenačko dno pa se iskrivio.

Screenshot: HRT

“Taj dio deformiranog dijela plašta treba sada ukloniti da bi stroj za bušenje mogao nastaviti radove”, kazao je za HRT Jeroslav Šegedin, dipl. ing., glavni predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

Tijelo pilota uklanjaju ronilački timovi

Ronilački tim, specijaliziran za opasne poslove u velikim dubinama, obavlja uklanjanje dijela pilota i to eksplozivom. Dalibor Tritarski, ronilački stijeg podvodnih radova, kazao je da im je radna dubina 49 metara i da rone na trimix.

Screenshot: HRT

Njegov kolega Boran Martić kaže da je riječ o nizu ciljanih kumulativnih eksplozija kojima režu taj dio deformiranog stupa. Bivši rukometni reprezentativac Nikša Kaleb također je dio ronilačkog tima. Kaleb od početka za Kineze obavlja ronilačke poslove.

“Njima je važniji ovaj dio posla koji sada radimo nego nadimak ili prošla karijera”, govori Kaleb za HRT.

Pandemija koronavirusa ostavila ih bez velikog broja zavarivača i dijelova

Trenutačno je najvažnije otkloniti neplanirane probleme, kakvi su svojstveni svakom gradilištu. Razlika je jedino u tome što Pelješki most ima problem s iskrivljenim pilotom, a još veći s pandemijom koronavirusa. Tvornice u Kini u kojima se proizvode dijelovi konstrukcije neko vrijeme nisu radile, a specijalni zavarivači još nisu došli iz Kine.

Screenshot: HRT

Inženjer Šegedin kaže da bi kineski varioci trebali raditi na okrupnjavanju same čelične konstrukcije mosta na spajanju segmenata. Zato se, kaže, razmišlja da se u Hrvatskoj pronađu varioci u okviru nekog od domaćih brodogradilišta. Kada je riječ o pristupnim cestama prema Pelješcu, one se također grade. Grčki izvođač radova kasni s njima na svojoj dionici.

“Mislim da se sve to može na vrijeme stići i da će oni po mojim spoznajama ubrzati tako da će to sve biti u zadanim rokovima”, uvjeren je stonski načelnik Vedran Antunica.

Kraj srpnja 2021. predstavlja rok završetka Pelješkog mosta, dok je rok završetka pristupnih cesta u srpnju 2022.

Dnevnik.ba

Tagovi: