StoryEditor
klasična glazba

Nastup Zagrebačkog kvarteta obilježio drugi koncert 27. "Sarajevskih večeri muzike"

Piše Desk  /  15.09.2021., 15:07h
Zagrebački kvartet u sastavu Martin Krpan (I violina), Davor Philips (II violina), Hrvoje Philips (viola) i Martin Jordan (violončelo) jedan je od najeminentnijih profesionalnih ansambala kamernog muziciranja u Hrvatskoj, a kojeg krasi dugogodišnja reputacija zasnovana na pomnom odabiru umjetnika koji ga čine, ali i širokom repertoarskom dijapazonu koji su kreće od klasike, pa do suvremenih autora s posebnim naglaskom na hrvatsko nacionalno stvaralašto.

Kvartet odlikuje bogata diskografija, brojne nagrade i priznanja počev od internacionalnih pa do nacionalnih, kao što su Nagrada grada Zagreba (2001), Porin, ali i nagrada Vladimir Nazor za životno djelo (2009).

 S obzirom na kompetencije koje posjeduje iščekivanje nastupa Zagrebačkog kvarteta u okviru 27. Sarajevskih večeri muzike, rezerviranog za 14. rujan s početkom u 20 sati, bilo je u potpunosti opravdano.  

Festivalska publika pažljivo je popratila program kojim se Kvartet predstavio, a koji je bio fokusiran na Josepha Haydna i Edvarda Griega. Stilski potpuno različit, ali objedinjen u kompaktnu cjelinu zahvaljujući vrhunskoj izvedbi program koncerta i njegova interpretacija u potpunosti su osvojili simpatije posjetitelja. 

Glazbenu večer  otvorio je Gudački kvartet br. 1, op. 76, G dur Josepha Haydna – djelo koje austrijskog kompozitora svrstava u sami vrh genijalnosti kamernog muziciranja. 

Već od prvih taktova koji su zazvučali u koncertnoj sali Cvjetko Rihtman dao se naslutiti i kompletan tok koncertnog događaja. Naime, interpretaciju Haydna kroz sva četiri stavka (Allegro con spirito, Adagio sostenuto, Menuetto. Presto, Finale, Allegro ma non troppo) krasila je uigranost, kakva se može sresti isključivo kod iskusnih interpreta kamerne glazbe. 

Sigurnost i uvjerljivost u tumačenju Haydnove partiture protkane izrazito zahtjevnim tehničko-kompozicionim elementima, rasla je iz stavka u stavak, a kulminirala je Finalom koje je pod prstima umjetnika zazvučalo u svojim najprofinjenijim bojama. Autentičnost izvedbe potkrijepile su savršeno odslušane fraze i logičan razvoj melodijske linije te besprijekorno ovladavanje virtuoznim segmentima partiture.  Atraktivnost prvog dijela koncertnog programa zaokružena je intnonativnom preciznošću, te jasnoćom i izražajnošću svakog pojedinog tona. 

Drugi dio programa protekao je u znaku Gudačkog kvarteta br. 1, op. 27, g mol Edvarda Griega  - djela koje uspješno dočarava romantičarsku estetiku norveškog kompozitora.

Griegov Gudački kvartet – stilski potpuno kontrastan u odnosu na prvi dio koncerta, pokazao je da umjetnici “okupljeni” oko zagrebačkog ansambla imaju širok dijapazon muzičkih interesa, visoke standarde profesionalnosti i razini glazbenika, što su karakteristike kojima se u današnje vrijeme mogu pohvaliti rijetki kamerni ansambli. 

Brzo i vješto uplovljavanje u stilski potpuno drugačiju estetiku te brza interpretacijska transformacija od racionalnog oblikovanja muzičke fraze – karakterističnog za klasički period, pa do oblikovanja punog žara i dramatike tipičnih za kompozitore romantizma, bili su dodatni dokaz visoke profesionalnosti ansambla. 

Izvedba Griegovog Kvarteta činila je očekivano jedan od najatraktivnijih dijelova muzičke večeri, čemu je doprinijela potpuna predanost svakom taktu partiture prepune bogatih harmonijskih konstrukcija, a koje je Zagrebački kvartet publici dočarao u punom sjaju. 

Vrhunska interpretacija Griega očarala je prisutne, što je potkrijepio i gromoglasni aplauz na koji su umjetnici odgovorili efektnim bisom u vidu Arabeske iz Malog gudačkog kvarteta hrvatskog kompozitora i violončeliste Jure Tkalčića, čime su  dodatno podcrtali pozitivan utisak koji su ostavili na svakog pojedinog posjetitelja drugog koncerta 27. Sarajevskih večeri muzike. 

Dnevnik.ba

23. travanj 2024 14:51