StoryEditor

Nakon 34 godine skori početak radova na cesti Neum – Stolac

Piše D  /  03.02.2018., 05:02h

Iako su prvi radovi na izgradnji ceste Stolac-Neum pokrenuti sada već daleke 1984. godine, ona još uvijek nije završena. U dužini od 48,8 kilometara, do sada je s neumske strane završeno tek devet kilometara. Zbog toga je cesta preko Svitave, uski, krivudavi put , pun rupa, jedini koji bh. grad na obali veže s ostatakom države. Pero Matić, priča nam kako stanovnici Neuma s nestrpljenjem očekuju završetak radova, piše N1.

"Meni putovnica u autu mor biti stalno, jer kud god krenem moram ići prem Hrvatskoj, kad izlazim iz Neuma live-desno moram ići na granični prelaz, naravno da je i meni u interesu kao i masi građana da kad idemo prema Mostaru, Čapljini itd da ne moramo prelaziti granicu", kaže Pero Matić, stanovnik Neuma.

Nadaju se, da neće ponovo doći do zaustavljanja radova, te da će nakon trideset i više godina konačno biti spojeni s ostatkom zemlje.

Gradnja ceste Neum-Stolac godinama je bila u zastoju . Mještani Neuma, kao i načelnik te općine, u više navrata su apelovali na vlasti po ovom pitanju budući da turizam u ovoj općini trpi zbog loše povezanosti sa ostatkom zemlje. Kažu izgradnjia ceste do Stoca, znači život za ovu općinu.

"To bi bilo život i bogatstvo, a Neum bi ljeti bio puno prometno rasterećeniji, lakše bi se putovalo prema unutrašnjosti zemlje", kaže Živko Matuško, načelnik Općine Neum.

 A to bi značilo i povratak domaćih gostiju, kažu u turističkoj zajednici.

"Jer će se prije svega skratiti put iz svih dijelova BiH, dobit će se kvalitetan put, neće biti potrebe ići na granične prelaze gdje su velike gužve, naročito u tim ljetnim periodima", kaže Andrija Krešić, predsjednik TZ HNK.

Najava skorog početka izgradnje ove ceste od velikog je značaja i za stanovnike Stoca. Ali, s obzirom na problem iseljavanja, boje se da neće imati kome graditi cestu.

Dionica Stolac-Neum bit će finasirana iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke i Svjetske banke, a podijeljena je na dva lota.

Prvi će raditi ‘‘Integral inžinjering‘‘ iz Laktaša koji je dobio posao vrijedan nešto više od šest miliona KM, a koji će obuhvatiti asfaltiranje dionice ceste Stari Neum-Babin Do u dužini od 5,3 kilometra, izgradnju dionice ceste Babin Do-Oštrovac u dužini od 1,7 kilometara, te izgradnju tunela Oštrovac od 190 metara.

Drugi konzorcij radit će HP Investing- Putovi Grude, u pitanju je izgradnja dionice Oštrovac- Broćanac dug pet kilometara.

Dnevnik.ba

19. travanj 2024 23:56