Article_Top_970x250

Može li Hrvatska postati globalni turistički investicijski hit?

stručna konferencija

Može li Hrvatska postati globalni turistički investicijski hit?

ožu 14, 2018
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Joša su samo tri radna dana ostala za prijavu na konferenciju 3T – Tourism, Travel & Tech, koja se u organizaciji Buga i Mreže održava u utorak, 20. ožujka u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu! 

Prema analitičkom izvješću Global tourism locations of the future 2017/2018, kojeg je izradio fDi Division, analitički odjel Financial Timesa, Hrvatska je sedma na svijetu po potencijalu za investicije u turistički sektor. Hrvatska je također dobitnik i posebne nagrade Editor's Choice, za "dojam jači od veličine" (punching above their weight), uz Belize i Jamajku. Ovo su zemlje za koje je ocijenjeno da imaju najveći napredak u području unapređenja turističke infrastrukture, smještaja i inicijativa za razvoj turizma, te provode posebne napore u privlačenju stranih ulaganja u turistički sektor.
 
Analiza fDi također uočava rast Hrvatske kao lokacije za "filmski turizam", odnosno obilaske lokacija za snimanje popularnih filmova ili serija. Hrvatska je ocijenjena vodećom i u kategoriji Nadogradnje smještajnih kapaciteta, nakon otvaranja 40 novih ili obnovljenih hotela u 2016 i 50 u 2017. Broj hotela s pet zvjezdica narastao je za 44%, tijekom šest godina (zaključno s 2016), a broj hotela s četiri – za 77%. Broj hotela s dvije zvjezdice pao je za 29%, što ukazuje na trend rasta kvalitete smještaja. Ovakav rast, dakako, prati i tehnologija.
 
Hrvatska ima 61 marinu s više od 20 tisuća vezova
 
Hrvatska ima i 61 marinu s preko 20.000 vezova – čime je zaslužila nagradu Investiranja u nautičku industriju (Cruise Industry Investment award).
 
Ministarstvo turizma i ove je godine pripremilo anketu investicija u turizmu za narednu godinu. Prema dostavljenim podacima u hrvatskom turizmu u 2018. godini uložit će se 940 milijuna eura. Pri tome će tvrtke investirati oko 628 milijuna eura u svoje turističke projekte, dok će javni sektor, odnosno županije, gradovi i općine investirati preko 311 milijuna eura. 
 
Najavljene investicije u privatnom sektoru uključuju ulaganja u hotele, kampove, nautiku i ostale vrste smještajnih objekata, sadržaje i atrakcije, a investicije u javni sektor uključuju ulaganje u centre za posjetitelje, plaže, šetnice, itd. Investicije prema navedenoj anketi u 2017. godini iznosile su 817 milijuna eura, a 2016. godine 676 milijuna eura.
 
Ovim, a i srodnim temama, pozabavit ćemo se na konferenciji  3T – Tourism, Travel & Tech, koja se nakon uspjeha lanjskog izdanja, odvija 20. ožujka, ovaj put u većem i luksuznijem prostoru Boutique Cinema Kaptol u Zagrebu.
 
Ulaznice za konferenciju dostupne su preko sustava Entrio, link je u dnu stranice konferencije. Na tom linku dostupan je i puni program konferencije.
 
Održat će se panel diskusija i okrugli stol
 
Konferenciju otvara keynote predavanje pod nazivom Travel Drives Technology: New Apps Everywhere, održat će ga gost iz Njemačke Martin Reents, serial entrepreneur & CEO.
 
Okrugli stol, panel diskusiju, koja slijedi nakon toga, moderirat će Ivan Ilijašić, Orioly. Naziv panel diskusije je: Kako tehnologijom riješiti problem sezonalnosti u turizmu?
 
Sezonalnost hrvatskog turizma je već poznat problem, a o slučajevima "overtourisma" smo već odavno trebali početi razmišljati. Kako tehnologijom možemo produljiti sezonu i lakše doći do turista izvan udarnih ljetnih mjeseci? Koji tehnološki trendovi nam već danas mogu pomoći u tome? Koje su trendovi in, a koji su samo trenutni hype i kako započeti s uvođenjem novih trendova u domaći turizam?
 
Jedno od predavanja bit će primjena novog Zakona o pružanju usluga u turizmu
 
Jedno od predavanja bit će o primjeni novog Zakona o pružanju usluga u turizmu, što je problematika koja se tiče i IT-evaca i "turističara", održat će ga Monika Udovičić, pomoćnica ministra za pravne poslove i standarde.
 
Još neke teme koje organizatori pripremaju i planiraju za konferenciju su: Turistička monetizacija društvenih mreža, CRM u turističkoj industriji, Influencer marketing – kako raditi brand kojeg će kupci prepoznati i preporučiti, Mobilni payment IT rješenja za hotelsku industriju. Instagram u turizmu – kud svi tu i mali Mujo/Ivica, Digital nomads – rad bez radnog mjesta, Hrvatski nautički turizam na webu, Sezonalnost i tehnologija, Kako distribuirati svoju ponudu izleta, Strategija oglašavanja na besplatnim alatima. (Program je podložan izmjenama do zadnjeg trenutka.)
 
Hrvatska najveći udio turizma u BDP-u u EU
 
Prema relevantnim podacima, Hrvatska od svih zemalja EU ima najveći udio turizma u bruto nacionalnom proizvodu (BDP). Turizam je za nas životno bitan, a IT industrija najaktivnija je, najprobitačnija i najbrže rastuća grana zadnjih godina. Može li Hrvatska ostvariti sinergiju ta dva sektora?
 
Kako će se oblikovati, i koje će trendove slijediti turistička industrija narednih godina? Kakav će biti utjecaj tehnologije? Ako se ozbiljno bavite turizmom te ako se i u budućnosti želite bavite turizmom, ovo su pitanja koja si morate postaviti, jer svi novi trendovi i tehnologije direktno utječu na vaše poslovanje, a iz dana u dan utjecati će sve više i više, piše Index.
 
Registracije za konferenciju za konferenciju 3T – Tourism, Travel & Tech dostupne su u sistemu Entrio. Link na kupnju karata, i više detalja o sadržaju, pronađite na stranicama konferencije.

Dnevnik.ba

Tagovi:

Article_Bottom_970x250