StoryEditor

Mostarski studenti izumili pametni privjesak, uskoro plasman na tržište SAD

Piše D  /  01.04.2018., 01:04h

Amplius electronics, naziv je firme, čiji su osnivači najmlađi poduzetnici u Mostaru. Oni su se od sedamnaeste godine, posvetili razvijanju ideje pametnog privjeska, piše N1.

Posljednjih godina, uložili su mnogo energije i znanja, kako bi od ideje došli do finalne verzije, a sada su osigurali plasman svog proizvoda na tržište SAD-a.

Tri dvadesetogodišnjaka Marin, Luka i Robert, studenti računarstva, mladi su inovatori koji su svoje slobodno vrijeme posvetili razvijanju ideje pametnog privjeska. U pitanju je privjesak koji služi kao eksterna baterija i memorija za pametne telefone.

‘‘Power bank smo implementirali da, kad se korisnici tablet smartphone uređaja nađu u situaciji da nemaju baterije, naš privjesak je tu da im pomogne, naravno tu je i memorija da oslobodi vaš prostor i da ga proširi i RFID tag koji se koristi za registraciju firmi, paljenje ili gašenje određenih uređaja i tu je android aplikacija koja komunicira s našim privjeskom‘‘, kazao je Luka Vučina.

U ovaj projekat uplovili su sa svega sedamnaest godina. Sama izrada privjeska kažu bila je zahtjevna, a nisu imali ni dovoljno znanja kako bi ideju pretvorili u stvarnost. No, nisu odustajali. Od ideje došli su do finalne verzije. Privjesak je nov na tržištu, jedinstven po svom izgledu i mogućnostima.

‘‘Spark nam je otvorio svoja vrata, mi smo prva generacija startupa, prijavili smo se i ušli u akceleraciju, sada smo već tvrtka mnogo je ozbiljnije, završili smo s razvojem čitavog hardwera i softwera, sada je ostalo samo na prodaji‘‘, dodao je Vučina.

Interes kupaca je kažu velik, već sada imaju preko 700 narudžbi. Osigurali su novac za masovnu proizvodnju, kao i plasman svog proizvoda na tržište SAD-a.

‘‘Tu nam je dosta pomogla Restart organizacija iz Sarajeva, oni su nas spojili sa gospođom iz SAD-a koja nam je otvorila kanal kako bi mogli početi sa prodajom u Americi‘‘, naglasio je Marin Bevanda.

A s obzirom na to da planiraju početi s razvojem novog proizvoda, o kojem još uvijek ne žele otkrivati detalje, u tvrtki koju su osnovali prije šest mjeseci zaposlit će određeni broj novih djelatnika kako bi čitav proces bio brži i uspješniji.

‘‘Sada smo u pripremi za kampanju pa ćete od idućeg tjedna biti mogućnosti kupiti naš proizvod na našoj web stranici, a psolije toga planiramo zaposliti djelatnike jer imamo u vidu idući proizvod i ne bi željeli provesti ovoliko vremena razvijajući ga kao što smo to radili do sada i zato tražimo nove djelatnike koji će nam pomoći da to puno brže ide‘‘, zaključio je Bevanda.

Premijera prvog bh pametnog privjeska Rubico , čija će cijena biti oko 80 KM bit će održana na Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru, a cilj mladih entuzijastičnih inovatora jeste plasman ovog proizvoda širom svijeta.

Dnevnik.ba

19. travanj 2024 02:54