StoryEditor

Lokalni ili opći izbori, svejedno je - političke poruke iste

Piše D  /  14.10.2020., 03:10h

Pogledaju li se izborni slogani pod kojima će političke stranke nastupati u predstojećoj kampanji, malo tko bi mogao zaključiti da su pred nama lokalni izbori. Birači teško mogu shvatiti koje lokalne probleme političari namjeravaju riješiti ako dođu na vlast.

Ovo su neki od komentara građana ispitanih u anketi:

“To je isto, samo nekakvi novi ljudi, fol de gol itd. Glasovi se kupuju, što da se radi.”
“Da izbori što mijenjaju, oni bi se promijenili, ukinuli bi se.”
“Sve je već viđeno i rečeno, tako da nema tu ništa novo da se kaže.”

Poruke koje se biračima šalju putem slogana uglavnom su reciklaža starih. Komunikolog Mladen Bubonjić ističe da su političke ideje i programi iscrpljeni te da se u posljednje vrijeme sve više odvlače ka populizmu.

“Možemo vidjeti objedinjavanje, pozivanje na naciju i slično. Doslovno miješaju poruke koje bi se trebale plasirati pred opće izbore, vidimo da se te iste poruke plasiraju pred lokalne izbore. Imamo jednu vrstu oseke ideja", kaže komunikolog Bubonjić.

Igranje na nacionalnu kartu recept je s kojim se ulazi u još jedan izborni ciklus. Primjetno je i da se uglavnom iz centralnog izvodi podslogan koji se zatim vezuje za određenu lokalnu zajednicu.

“Manje više, slogani u Republici Srpskoj su isti niz godina unazad, nekoliko izbornih ciklusa. Svi se uglavnom vezuju za samo ime Republika Srpska ili Srpska. Mislim da svi oni igraju na nacionalnu kartu, bez obzira kojoj stranci pripadaju", kaže Aleksandar Zobenica, stručnjak iz oblasti političkog marketinga.

Način političke komunikacije odvija se po istom ili sličnom modelu na prostoru cijele Bosne i Hercegovine.

“Na sceni je kompletna manipulacija koja se ponavlja od izbora do izbora i to traje već skoro 30-ak godina. Ta se politika uvriježila, to je postao način življenja da to više nikoga ne uzbuđuje, više nitko i ne obraća pažnju", kaže sociolog Esad Bajtal.

Sažeti, dobro osmišljeni, dojmljivi i pamtljivi, slogani su mikrotekst pomoću kojega izborni akteri nastoje utjecati na mišljenje birača i dobiti njihove glasove. Privući i neopredijeljene birače. No za njih je potrebna direktna poruka.

Dnevnik.ba

25. travanj 2024 08:22