StoryEditor

Krstičević: Hrvatska vojska postala je brend

Piše D  /  09.05.2018., 04:05h

“Hrvatska vojska postala je brend u operacijama i misijama, a naši pripadnici svakodnevno pridonose jačanju ugleda domovine", kazao je ministar Krstičević.

Naglasio je kako je HV u 2017. u potpunosti ispunio svoju ulogu te uspješno proveo sve misije i zadaće definirane Ustavom i zakonom te strateškim dokumentima.

"Važna prekretnica"

Napomenuo je i kako je prošle godine zaustavljen trend smanjenja proračunskih izdvajanja za obranu. "Prošla godina je važna prekretnica koja, uz povećanje izdvajanja za obranu za iduće godine, ubrzava razvoj sposobnosti za uspješno izvršavanje misija i zadaća u sklopu domovinske sigurnosti", rekao je.

Krstičević je podsjetio i da su prošle godine vojsku vratili u Vukovar i Sinj, a da će je ove godine vratiti i u Ploče i Varaždin.

Pohvalio je i saborsko donošenje Strategije nacionalne sigurnosti RH te Zakona o sustavu domovinske sigurnosti, kao i odluku vlade da, sukladno odluci Vijeća za obranu, nabavi 12 borbenih zrakoplova F-16 C/D Barak iz Izraela.

Kritični Bulj

Klubovi zastupnika u raspravi su podržali izvješće, a kritičan bio samo mostovac Miro Bulj koji je izvješću zamjerio da je nepotpuno jer ne govori o kadrovima koji su napustili HV. Upozorio je, naime, na nedostatak kadrova koji imaju posebna stručna znanja važna za održavanje vojne tehnike i slično.

Dodao je i da se u izvješću ne vidi koliko Hrvatska ima i kakvog naoružanja te vojne opreme, "iako te podatke MORH dostavlja Srbiji i drugim državama".

Bulj upozorava i da su velike količine streljiva prodane na Bliski istok, a da HV nema dovoljno pješačkog streljiva za vježbe. Također, dodaje, kronično nedostaje i granata te topničkih projektila za topničko-raketne jedinice, posebice većeg dometa i specijalnih namjena. Zamjera i tome što Hrvatska nema Vojni muzej, osim na papiru, dok u drugim zemljama oni služe za ponos.

Dnevnik.ba

22. travanj 2024 12:32