Article_Top_970x250

Izgradnja mosta na Savi koji spaja Hrvatsku i BiH u završnoj fazi: Evo kako izgleda

BUDUĆI GRANIČNI PRIJELAZ

Izgradnja mosta na Savi koji spaja Hrvatsku i BiH u završnoj fazi: Evo kako izgleda

tra 18, 2021
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Planirani rok za završetak radova je travanj 2022. godine, a plan je da se na proljeće sljedeće godine pusti u promet i Pelješki most čija će gradnja biti završena krajem ove godine.

Radovi na mostu na Savi kod Bosanke Gradiške, a koji će spojiti hrvatsku i bh. obalu idu punom parom.

Cilj ovog mosta je olakšavanje i ubrzavanje prijelaza granice između dvije države.

Izgradnja mosta je zajednički projekt Hrvatske i Bosne i Hercegovine.

Kako prenosi Večernji list najnovije fotografije s gradilišta mosta u Bosanskoj Gradišci pokazuju da su radovi poprilično odmakli i da se most već počeo protezati s obje obale prema sredini.

Planirani rok za završetak radova je travanj 2022. godine, a plan je da se na proljeće sljedeće godine pusti u promet i Pelješki most čija će gradnja biti završena krajem ove godine.

Radove na mostu izvodi bosanskohercegovačko-hrvatski konzorcij koji čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Oni su taj posao dobili na javnom nadmetanju ponudivši cijenu od 19,57 miliona eura bez PDV-a, a s poslom su započeli 16. listopada 2019. godine te imaju rok od 30 mjeseci od toga datuma za završetak radova.

Gradnju mosta sufinanciraju Hrvatska i BiH, odnosno Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Ugovorena je cijena nadzora radova koji provode Institut IGH i Krebs+Kiefer na 1,85 milijuna eura, a i taj trošak u podjednakom iznosu snose obje strane. Europska investicijska banka osigurala je posudbu našoj državi u iznosu od 1,7 milijuna KM za ovaj projekt.

Prema podacima Hrvatskih cesta, projekt mosta sastoji se od pristupnog puta do mosta sa hrvatske strane ukupne dužine 59,79 metara, te pristupnog puta do mosta s bosanskohercegovačke strane, tipičnog presjeka autoputa ukupne dužine 411 metara.

Most je smješten na graničnoj crti između RH i BiH, u blizini Bosanske Gradiške u BiH i naselja Gornje Varoši u Hrvatskoj.

U Hrvatskim Cestama navode da je nakon detaljne analize odabrano optimalno rješenje - čelični nosač mosta s tri raspona. Dok izgradnja temelja mosta obuhvata specifične tehnologije - poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem.

Most je inače dio projekta brze ceste na potezu mađarska granica - Virovitica - Okučani - granica BiH, a osim za BiH i Hrvatsku, ima i evropski značaj. Sastavni je dio priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom.

Ovaj most nije prvi koji BiH i Hrvatska grade zajedno, a prethodno su zajednički sagradile most Svilaj, na koridoru VC, također preko rijeke Save.

Dnevnik.ba

Tagovi: