Article_Top_970x250

Izgradnja “Kralja” počinje iduće godine i trajat će 6 godina, 2027. planiran završetak izgradnje autoceste na Koridoru 5C

tunel prenj

Izgradnja “Kralja” počinje iduće godine i trajat će 6 godina, 2027. planiran završetak izgradnje autoceste na Koridoru 5C

lip 21, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Screenshot: Youtube

Tunel Prenj, najveći i nazahtjevniji objekt na autocesti na koridoru 5c, trebao bi se početi graditi u drugoj polovici naredne godine, a izgradnja tog tunela, koji će biti jedan od tri najduža u Europi, planirana je u trajanju od 6 godina, izjavio je izvršni direktor Autocesta FBiH Adem Zolj, prenosi Hrvatski Medijski Servis.

Kreditna sredstva u iznosu od 600 milijuna eura za izgradnju tunela Prenj već je osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka.

Generacijski pothvat

– Ovo je generacijski pothvat, vrlo izazovan, zahtjevan, ne znamo što će nas sve dočekati u utrobi Prenja, možda će tamo biti jezera, pa ćemo možda morati graditi i neki most, ali sadašnja je procjena da će izgradnja “kralja”, kako smo prozvali tunel Prenj, trajati 6 do 7 godina, kazao je Zolj.

U tom razdoblju, dakle do 2027., odnosno 2028. godine, trebala bi, prema riječima Zolja, biti završena izgradnja kompletne autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu duge 335 kilometara, od Bijače na jugu do Svilaja na sjeveru, na paneuropskom koridoru 5C.

Uskoro početak izgradnje treće dionice u Hercegovini

Na jugu, u Hercegovini, trenutno se izvode radovi na dvije dionice; Zvirovići ( kod Međugorja)-Počitelj dugoj 10, 5 kilometara, te mostu Počitelj preko rijeke Neretve dugom blizu 1000 metara i visokom 100 metara, koji bi trebali biti završeni do kraja 2022., te dionici Počitelj-Buna, dugoj 7,2 kilometra, koja će biti gotova za tri do četiri mjeseca.

U sljedeća dva mjeseca trebala bi početi radovi na dionici Buna-tunel Kvanj, koja bi trebala biti završena 2022 godine, a godinu kasnije autocesta bi s juga došla do petlje Mostar jug, koja će se nalaziti u blizini Zračne luke.

Kreći radovi i na dionici Tarčin- Tunel Ivan

Na sjeveru Hercegovine, odnosno na granici Hercegovine i Bosne, već dva mjeseca traje probija se tunel Ivan, a za dva mjeseca bit će izabran izvođač za 7 km dugu dionicu Tarčin- Tunel Ivan. U proljeće 2022 planiran je završetak izgradnje te dionice i tunela Ivan, čime će autocesta stići do Bradine. Za dionicu Bradina-Ovčari kod Konjica, dugu 11 km, prema riječima izvršnog direktora Autocesta FBiH, radit će se novi projekt budući je došlo do promjene trase.

U studenom otvaranje dionice Zenica jug- Zenica sjever

U središnjem dijelu privode se kraju radovi na iznimno zahtjevoj dionici autoceste Zenica jug-Zenica sjever  do Vranduka, duge 11 kilometara, koja bi trebala biti otvorena krajem studenog ove godine.

U međuvremenu je ugovorena izgradnja još dvije dionice, Vranduk-Nemila i Nemila-Poprikuše odnosno Žepče jug, s tim da se dionica do Nemile planira završiti do ljeta 2022. godine.

Za dionicu Putnikovo Brdo, odnosno Doboj Jug-Medakovo, dugu 8 kilometara, također je osigurana 60 milijuna eura kreditnih sredstava od EBRD i u ovoj godini bit će raspisan natječaj za izgradnju te dionice, a trenutno se projektiraju dionice Medakovo-Žepče sjever i Žepče sjever–Žepče jug. Kada projektiranje završi, planira se raspisati tender za obje ove dionice koje su ukupne dužine 35 kilometara.

Dnevnik.ba