StoryEditor

Iz mora "izronio" Pelješki most

Piše D  /  08.07.2019., 09:07h

Večernji list donosi fotografije s gradilišta mosta koji će spojiti Hrvatsku, a na kojima se vidi da se ondje radi punom parom. 

Most je tako provirio iz mora za manje od godinu dana otkako je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) uvedena u posao. 

Na mjestu budućeg mosta, kako se doznaje u Hrvatskim cestama, trenutačno je čak 21 plovilo – plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete. 

Najveća dizalica na svijetu za zabijanje pilota Xong Cheng 1 napustila je Malostonski zaljev prije mjesec i pol.  

Grupe pilota svakog stupa povezuju se na vrhu velikom naglavnom pločom od armiranog betona i dio te ploče nalazi se nad morem, a dio neposredno ispod površine mora. Betonske ploče povezuju pilote tako da oni zajednički nose masu sklopa, odnosno omogućuju da se opterećenje s dna stupa jednako rasporedi na sve pilote. 

S obzirom na to da je u razini mora, naglavna ploča ujedno služi i kao zaštita od udara broda. Dimenzije naglavnih ploča su 29 metara poprečno na most i 23 uzduž mosta, a debljina se mijenja od četiri metra na rubu do pet metara uz stup. 

S obzirom na tako velike dimenzije, oplata se montira na vrhove pilota koji izviruju iz mora u dijelovima. A ti se dijelovi spajaju dok se ne formira sanduk iz kojeg se mora ispumpati more da bi se mogla postaviti armatura. 

Kad je ta faza gotova, slijedi betoniranje naglavnice. Zatim se na njih postavljaju stupovi. 

U Hrvatskim cestama kažu da su od početka radova na mostu, koji su formalno počeli uvođenjem CRBC-a u posao krajem srpnja prošle godine, dosad zabijeni svi čelični piloti, a da je na zadnjih devet pilota na stupnom mjestu S3 potrebno još izvršiti i bušenje što je planirano za 26. srpnja ove godine. 

Pelješki most trebao bi biti gotov za nešto manje od dvije godine, piše Večernji list.

Dnevnik.ba   
 

25. travanj 2024 07:30