StoryEditor

Inkluzivno obrazovanje je u interesu šire društvene zajednice

Piše D  /  15.10.2019., 03:10h

"Razumijevanje inkluzivnog obrazovanja nije jedinstveno i često je upravo zbog različitog razumijevanja posmatrano i ostavljano izvan redovitog obrazovnog sustava. Inkluzivno obrazovanje je redovito obrazovanje i nema alternativu. To je proces u kojem svatko od nas ima svoju značajnu ulogu", izjavila je predsjednica Udruge Ružičnjak Jasminka Rebac.

Naglasila je kako je te uloge potrebno definirati te krenuti boljim razumijevanjem ka obrazovanju s podjednakim šansama za djecu i mlade s invaliditetom.

"Inkluzivno obrazovanje nije samo interes djeteta OSI već i roditelja, učitelja, škole, lokalne zajednice i društva u cjelini", istaknula je Rebac.

Osobe s invaliditetom susreću se s brojnim preprekama od arhitektonskih, administrativnih, nejednakog i netransparentnog tretiranja institucija, nepostojanja jednakih prava poput prava na obrazovanje, nepostojanja asistenata, do nepostojanja strateških dokumenata u skladu s UN Konvencijom o pravima OSI.

U radu okruglog stola sudjelovale su članice Koalicije OOSI i predstavnici osnovnih škola, Zavoda za zapošljavanje, nevladinog sektora, predškolskih institucija.

Kroz interaktivnu diskusiju sudeionici su zauzeli zajednički stav da je lokalni akcijski plan u oblasti invaliditeta u HNŽ-u sustav i pravac za poboljšanje položaja OSI u HNŽ-u.

Usvajanjem LPAI otvaraju se mogućnosti za stvaranje prilika za osobe s invaliditetom i građenja društva jednakih mogućnosti.

Okrugli stol je održan u organizaciji Udruge mladih Ružičnjaka "Los Rosalesa" i Koalicije "Zajedno smo jači" u okviru projekta "My Rights - Human Rights" koji financira američko veleposlanstvo u BiH, priopćeno je iz Udruženje mladih "Ružičnjaka - Los Rosalesa".

Dnevnik.ba

26. travanj 2024 02:19