Article_Top_970x250

Hrvatska se otvorila Kini: Uz veliki uvoz kreću i prva ulaganja u tvrtke

PREMIJER U POSJETU

Hrvatska se otvorila Kini: Uz veliki uvoz kreću i prva ulaganja u tvrtke

stu 05, 2018
dnevnik.ba
dnevnik.ba

FOTO: Vlada HR

Rimac automobili, Luka Zadar, Energija projekt iz Senja, Krapinske toplice zapeli za oko kineskim ulagačima

Da bi pokazali svijetu da nisu samo uvoznici, Kina je danas u Šangaju organizirala svoj prvi međunarodni uvozni sajam, čijem će otvorenju prisustvovati i hrvatski premijer Andrej Plenković. U Šangaju se predstavlja više od tri tisuće tvrtki iz cijelog svijeta, a među njima bit će i hrvatske tvrtke koje je okupila Hrvatska gospodarska komora. 

Hina izvještava da se u nedjelju hrvatski premijer Andrej Plenković sastao s gradonačelnikom Šangaja Yingom Yongom, a prije toga je obišao 36 kilometara dugačak most Hangzhou Bay, građevinski ponos tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC) koja je dobila posao izgradnje Pelješkog mosta.

Most Hangzhou Bay, otvoren 2007. godine, impresivan je graditeljski pothvat koji je povezao dva okruga te je put od Šangaja do najveće svjetske luke Ningboa skratio za više od 200 kilometara. Most je bio završen u roku pet godina, dok bi Pelješki most trebao biti izgrađen za tri godine.

– Kad smo vidjeli uživo taj iznimni inženjerski i poduzetnički zadatak koji je obavljen na tako zahtjevnom mostu, uvjereni smo da će CRBC biti jednako efikasan i uspješan u izgradnji Pelješkog mosta – rekao je Plenković.

Premijer je most Hangzhou Bay obišao u pratnji predsjednika uprave CRBC-a Lua Shana, koji je hrvatskim novinarima kazao da je Pelješki most prilično sofisticiran, kako zbog prilično velikog raspona središnjeg luka tako i zbog strogih europskih zakona o zaštiti okoliša.

– Moramo biti vrlo oprezni kod svih tehničkih pitanja, i osobito kod okoliša, kako ne bismo prekršili europske standarde i kako ne bismo razočarali ljude – prenijela je Hina riječi predsjednika uprave kineske tvrtke. Premijer će danas u Šangaju otvoriti i Ured Hrvatske turističke zajednice te sudjelovati na Hrvatsko-kineskom gospodarskom forumu u organizaciji HGK.

– Kineski investitori već dulji niz godina pokazuju interes za ulaganja u Hrvatsku i to primarno u logističko-transportnom sektoru jer su prepoznali naš vrlo dobar geostrateški položaj. Najviše prostora za daljnji rast suradnje vidim u plasiranju visokokvalitetnih hrvatskih proizvoda na kinesko tržište, prvenstveno prehrambenih, poručio je predsjednik HGK Luka Burilović. HGK je Šangaju prije godinu dana otvorio svoje predstavništvo.

Inače, gospodarska komora navodi da je lani Hrvatsku posjetilo oko 160 tisuća turista iz Kine, 60 posto više nego godinu dana prije, koji se kod nas u prosjeku zadržavaju dan i pol. Naše tvrtke u Kinu godišnje izvezu robe u vrijednosti 126 milijuna dolara, a uvezu šest i pol puta više. Glavni izvozni proizvod u Kinu je drvo, a uvozni razni aparati. Pozivajući se na medijske napise, Hrvatska gospodarska komora ističe da su tek odnedavno kineske tvrtke počele ulagati u hrvatska poduzeća, primjerice u Rimac automobile (30 milijuna eura). Spominje se i mogućnost ulaganja 30 milijuna eura u kupnju i obnovu hotela u Krapinskim Toplicama te ulaganje u Luku Zadar, ali i ulazak kineskog kapitala u tvrtku Energija projekt iz Senja. 

– Unapređenje suradnje je najizglednije u području transporta i distribucije roba – ističe HGK. Premijer je, pak, zadovoljan što će se sljedeći sastanak inicijative Kina+16 održati u Hrvatskoj 2019. godine. Riječ je o 16 europskih zemalja koje žele produbiti gospodarsku suradnju s Kinom.

– Fokusirat ćemo se na suradnju između malih i srednjih tvrtki koje su okosnica svakog gospodarstva – poručio je Plenković.

Tvrtka koja će graditi Pelješki most sagradila je 36 kilometara dug Most Hangzhou Bay, koji su domaćini u nedjelju s ponosom pokazivali hrvatskom premijeru Plenkoviću. Most je otvoren 2007. godine, te je preko istoimenog zaljeva na istočnoj obali Kine povezao okruge Jiaxing i Ningbo u pokrajini Zheijang. China Road and Bridge Corporation (CRBC) taj je most sagradila u roku od pet godina. Za Pelješki su tražili tri godine. 

Dnevnik.ba

Article_Bottom_970x250