Mostarka Nura Stain na početku priče pokazala je mjesto gdje su prije nekoliko godina, preskačući zid, radnici autocesta zabili kolce u imanje kuda bi trebala ići trasa autoceste Mostar sjever - Mostar jug: „Oni su bili pobijeni, ja sam ih povadila i bacila. Ja zemlju ne dam, ovo je moje i ovo sam ja grdno stvorila, radeći. Moje je 1/1 i neka je svakome jasno da moj ni kvadratni centimetar zemlje ne može uzeti, ne dam. Dobro je da je otišao Čović jer je politika ovo ganjala“.
Njena borba traje već više godina, ali kaže da, bez obzira na sve poteškoće, svoju zemlju ne da.
Komentirajući nezadovoljstvo građana, zbog dijelova kuda bi trebala ići trasa, direktor Autocesta FBiH Elmedin Voloder ranije je izjavio kako postoje pravne institucije koje će riješiti postojeće probleme. Konkretno, problem s ovom trasom pojavio se početkom 2017. godine: „Eventualno oni ljudi koji su nezadovoljni mogu tužiti Autoceste FBiH, odnosno na sudu tražiti naknadu, a Vlada FBiH daje suglasnost za uvođenje u posjed izvođača radova“.
„Što se dogodilo krajem 2016. godine? Pa, su oni u siječnju 2017. odlučili da to se spusti dolje, to samo znaju oni u Federalnom parlamentu“, kaže Amna Popovac, predsjednica Udruge Eko dvogled.
Problem s izgradnjom autoceste javlja se i na prostoru cijele BiH, najviše zbog netransparentnog rada Autocesta FBiH, koji bez javne rasprave s mještanima donose odluke. Osim juga, i sjever Mostara se ne slaže s odlukom da Koridor Vc prolazi pored deponija Uborak, gdje su također zaustavljeni radovi.
„Ovdje imamo mi i M17, željeznicu i aerodrom, te sada još tu na nekih kilometar i pol treba i Koridor Vc. To nije normalno za jedan ovako mali grad i to je sve udaljeno nekoliko kilometara od Starog mosta - sa sjevera je sedam kilometara od Starog mosta. I uz deponij Uborak, koji ionako nije saniran, kese i dalje lete“, dodaje Popovac.
Do kraja tekuće godine mještani ovih naselja neće imati problema s izgradnjom Koridora Vc jer se čeka odluka odbora Europske banke za obnovu i razvoj. Najbolja opcija bila bi, ističu, kada bi se proces vratio na početak i da se krene s izborom nekoliko trasa nakon čega bi se uradila komparativna analiza ceste i odabrala dionica povoljna za građane, okoliš i državu.
Dnevnik.ba