StoryEditor

Francuska nabavlja vlakove na vodik, trebali bi zamijeniti dizelske modele

Piše D  /  30.08.2019., 08:08h

Vlakovi na vodik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.

Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alstom na pruzi dužine 100 kilometara.

"Nadamo se da ćemo za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik", rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vlakovi trebali biti u funkciji za "otprilike dvije godine".

Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem "čistog" vodika, s time da se 95 posto vodika dobivao iz prirodnog plina.

Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.

Pepy navodi kako je cilj SNCF-a „da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak”.

Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.

Dnevnik.ba

25. travanj 2024 00:54