Article_Top_970x250

Europska unija plaća tri milijuna eura za naziv "konjak"

sporazum s armenijom

Europska unija plaća tri milijuna eura za naziv "konjak"

lip 15, 2021
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Ilustracija: Arhiva

Sporazumom o sveobuhvatnom partnerstvu između EU i Armenije iz 2017. godine predviđeno je da se Armenija odrekne uporabe naziva konjak, koji je zakonski zaštićen.

Europska unija je spremna Armeniji dati tri milijuna eura u zamjenu za odricanje od naziva konjak prilikom označavanja svojih alkoholnih proizvoda.

Prema sporazumu s EU, Armeniji je dano 14 godina da se odrekne naziva konjak na lokalnom tržištu i 25 godina za prestanak korištenja naziva u inozemstvu, piše Sputnik.

Program će se financirati iz proračuna EU, a kontrolu nad provođenjem programa vršit će Ministarstvo ekonomije Armenije i izaslanstvo EU u toj zemlji. Ovaj ustupak Armenije bi trebao povećati njene šanse za integraciju s EU, dok eksperti ocjenjuju da žrtvovanje jednog od glavnih brendova zemlje može smanjiti financijsku vrijednost ovog pića.

Sporazumom o sveobuhvatnom partnerstvu između EU i Armenije iz 2017. godine predviđeno je da se Armenija odrekne uporabe naziva konjak, koji je zakonski zaštićen.

Obilježje konjak može nositi piće koje se proizvodi u francuskoj regiji Charente, gdje se nalazi istoimeni grad.

Armenska vlada je već odobrila financijski sporazum s EU, za što će joj EU dodijeliti tri milijuna eura. Glavno tržište za izvoz konjaka iz Armenije uvijek su bili Rusija i zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza, rekao je ekonomski ekspert iz Armenije i dopisnik armenske redakcije Sputnika Aram Gareginyan.

On je pojasnio da, prema sporazumu Armenije i EU, ova zemlja mora ustupiti nazive armenski konjak i šampanjac i više ih ne koristiti.

"U zamjenu za to, EU daje našoj državi grant od tri milijuna eura. Taj novac mora biti iskorišten u skladu s uvjetima sporazuma. U sporazumu je fiksirano da za korištenje tog novca treba biti formirana ekspertna komisija koja će napraviti neku vrstu plana za daljnje akcije, odnosno kako da se stvori novi brend za armensko žestoko piće i da se promovira na vanjskim tržištima. Međutim, ekspertna komisija nije formirana i još nema plana za akcije", istaknuo je Gareginyan za Sputnik.

Naglasio je da i na ruskom tržištu Armenija mora ponovno pronaći svoje mjesto i poziciju s novim nazivom alkoholnog pića.

"Svi eksperti s kojima sam razgovarao u Armeniji i Rusiji kažu da s bilo kakvim drugim nazivom, na primjer brendi, armenski konjak neće imati takvu financijsku vrijednost kakvu ima danas. S nazivom brendi već idemo u nisku kategoriju vrijednosti na ruskom tržištu i bilo gdje u segmentu hotela i restorana, online trgovine, supermarketa i generalno u maloprodaji. To je vrlo ozbiljan izazov", rekao je.

Postoji i druga strana medalje, kako kaže Gareginyan, koja nije tajna ni za koga i pojašnjava da u Armeniji, pa i u Rusiji, Armenski proizvođači žestokog alkoholnog pića koriste naziv konjak ne obraćajući uvijek pažnju na kvalitetu pića.

"Oni misle da ako imaju tako jak brend na terenu Rusije i bivšem SSSR, to znači da ne moraju raditi na jačanju kvalitete i da im samo jedan naziv može donijeti novac i izvoz, a to je konjak. Sada kada još nemaju takvu zaštitu i takav brend, moraju ozbiljnije raditi na kvaliteti i marketingu. To znači da intenzitet konkurencije može doprinijeti novoj kvaliteti armenskog alkoholnog pića", objasnio je ekspert.

Integracija Armenije s EU je ograničena članstvom ove zemlje u Euroazijskoj uniji, rekao je Gareginyan.

Dnevnik.ba