Article_Top_970x250

Brza cesta Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska ponovno na listi prioriteta FBiH

projekt aktualiziran

Brza cesta Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska ponovno na listi prioriteta FBiH

stu 03, 2019
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Screenshot: BHRT

Nakon višegodišnjeg zastoja aktualizira se projekt brze ceste koja bi trebala povezati Mostar, Široki Brijeg i Grude sa Splitom. Ova prometnica uvrštena je u strategiju razvoja mreža autocesti i brzih cesti FBiH.

O ovoj temi bilo je riječi i na sastanku ministara prometa i veza BiH i Hrvatske. Namjera je da se ova prometnica što prije uvrsti u sveobuhvatnu listu europskih koridora.

Buduća brza cesta Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica s Hrvatskom na listi je prometnih prioriteta u FBIH. Ona bi se trebala povezati s koridorom 5C na području Mostara preko sjeverne, te južne obilaznice koja je trenutno u izgradnji, javlja BHRT.

Prema riječima Jadranka Puljića, pomoćnika ministra prometa i veza FBiH za cestogradnju, taj spoj brze ceste s oblaznicom previđen je u mjestu Polog, odakle ide prema Širokom Brijegu, pa do Gruda, te spaja na brzu cestu u Zagovozdu.

A spajanje s brzom cestom u susjednoj Hrvatskoj, kako je najavljeno, bit će povod novog bilateranog sastanka BiH i Hrvatske, koji bi se trebao održati u Sarajevu polovinom idućeg mjeseca. Cilj tog susreta je uvrstiti ovu prometnicu na mrežu europskih koridora zbog lakšeg pristupa sredstvima iz europskih fondova.

Troškovi radova brze ceste ukupne duljine 63 kilometra procijenjeni su na oko 750 milijuna KM. Podjeljena je u dvije dionice. Prva i jeftinija, duljine 40 km ide od južne obilaznice u Pologu, 10 kilometara zapadno od Mostara, pa do granice s Hrvatskom, a druga, kraća i skuplja, veže se na petlju Koridora Mostar sjever.

Ministar prostornog uređenja i graditeljstva ZHK Miroslav Ramljak ističe kako ovdje nije pitanje povezivanje samo regionalnih centara Mostar i Split.

“Imamo i drugi krak ove ceste koja ide od čvorišta kod Gruda prema Posušju, i veže se na čvor buduće autoceste Banjaluka – Split”, kaže Ramljak.

Trenutno se radi na kompletiranju projektne dokumentacije kako bi se mogla osigurati sredstva za izgradnju. Radovi na prvoj dionici do Širokog Brijega, prema procjenama, mogli bi krenuti tek za godinu i pol dana.

Dnevnik.ba

Article_Bottom_970x250