StoryEditor

Bh. građani voze se u autobusima starim 24 i više godina

Piše D  /  30.07.2021., 03:46h

Podatke koje je Ministarstvo kominukacija i prometa BiH dostavilo SDP-ovom zastupniku u Parlamentu BiH Saši Magazinoviću ukazuje da je neophodno zakonski regulirati ovu oblast, jer na pitanje da li postoje ograničenja u pogledu starosti autobusa iz Ministarstva kažu da se doslovno registrira sve što je u momentu tehničkog pregleda ispravno.

U Zakonu o osnovama sigurnosti u prometu u dijelu koji se odnosi na „registriranje motornih i priključnih vozila“ propisano je da se mogu registrirati vozila za koja se na tehničkom pregledu utvrdi da su ispravna – kažu iz Ministarstva.

Inače, Zakon propisuje da se redovni tehnički pregled obavlja jednom godišnje, dok se preventivni pregled vozila obavlja nakon šest mjeseci od redovnog tehničkog pregleda, a to se odnosi na autobuse, rentakar vozila, vozila auto obuke, taksi vozila, teretna i priključna vozila za prijevoz opasnih materija, te teretna i priključna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 7.500 kilograma.

Također, Zakon je precizirao da ovlaštena osoba može pismenim putem vozila uputiti i na izvanrednu kontrolu tehničke ispravnosti. No, nema podataka o takvim slučajevima, niti je prikazana statistika takvih pregleda.

Tražio je zastupnik Magazinović da mu se odgovori kakva je praksa u zemljema Europske unije po tom pitanju, ali šturi odgovor kazao je da se tamo moraju poštovati zakoni EU, te da BiH odnosno nadležno ministarstvo radi na tome da uskladi naše zakonodavstvo sa EU zakonima kada je riječ o sigurnosti prometa.

Iako iz Ministarstva nisu precizirali što kažu ti zakoni, istražili smo te se uvjerili da ukoliko budemo željeli da do kraja ove godine uskladimo naše zakone morat ćemo da nabavimo i nove autobuse koji odgovaraju novim sigurnosnim standardima.

Putnici će u EU od početka 2018. godine, iako ni danas nije lošije, imati udobnost avionskog prijevoza, komfor koji podrazumijeva punjenje elektronskih uređaja na sjedištu, kao i pristup internetu. Sjedišta moraju biti anatomska, a obavezno je i korištenje pojaseva za vezivanje.

Suvremeni autobusi sami voze, sami koče, sami prate situaciju u prometu i faktički dobar vozač autobusa samo je kontrolor onoga što ti kompjuteri mogu da urade.

Daleko od onoga što naši autobusi stari 24 godine mogu da ponude bh. građanima.

Dnevnik.ba

20. travanj 2024 07:56