Article_Top_970x250

Bandić na bageru počeo gradnju sljemenske žičare

Gradonačelnik zagreba

Bandić na bageru počeo gradnju sljemenske žičare

sij 25, 2019
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Foto: Hina

Nova sljemenska žičara imat će četiri i pol puta veći kapacitet ljudi u satu, u odnosu na staru. Na Sljeme će, prelazeći duljinom od pet kilometara, stići za 16 i pol minuta, a imat će 84 gondole po 10 mjesta.

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić u petak je u Gračanskom Dolju, bagerom kojim je sam upravljao, otvorio radove na izgradnji sljemenske žičare, te poručio da će za 15 mjeseci to biti najljepša žičara u Europi.

Trasa žičare bit će duga 5017 metara, a gradit će je zagrebačka tvrtka GIP Pionir. Vrijednost radova je oko 300 milijuna kuna, bez PDV-a.

Na donjoj postaji izgradit će se građevina s podzemnim garažama s 200 parkirnih mjesta i drugim sadržajima. Bit će tu i sportska trgovina, penjačka dvorana, prostor za ugostiteljstvo i radni prostori za zaposlenike žičare.

Nova sljemenska žičara imat će četiri i pol puta veći kapacitet ljudi u satu, u odnosu na staru. Na Sljeme će, prelazeći duljinom od pet kilometara, stići za 16 i pol minuta, a imat će 84 gondole po 10 mjesta.

Gradonačelnik Bandić podsjetio je da se u prvoj fazi rekonstruirala pruga od Mihaljevca do Dolja, a potom je uslijedila izmjena Urbanističkog plana uređenja Vršne zone Sljemena i rušenje stare žičare.

"Svim 'nevjernim Tomama', onima, koji su ovdje, imali šator ili su gablali prije dva tjedna, poručujem: lakše je gablati, nego delati", rekao je Bandić.

Poručio je kako je riječ o povijesnom projektu, "teškom" skoro 500 milijuna kuna i u četiri faze, te da se "ništa ne može napraviti preko noći" podsjetivši da se i stara sljemenska žičara 1963. pripremala pet godina i gradila godinu i pol, prenosi Hina.

 

Od Zagreba do Zagorja tunelom za 20 minuta

Bandić je također naglasio kako i zajedno s Vladom želi raditi na projektima važnima za Grad Zagreb i državu.

Najavio je radove na Medvednici kojima će se Zagreb tračnički povezati sa Zagorjem.

"Iskopat ćemo luknju kroz Medvednicu da se možemo peljati tramvajem dalje u Zagorje", poručio je Bandić. Rekao je da će to omogućiti da se s Trga bana Jelačića do Stubičkih toplica dođe za 20 minuta. Već se, kaže, projektira i jezero na Krumpirištu, a dat će nalog da se žičara projektira i do prilaza Zagorje kako bi se i "tračničkim i zračnim" putem konačno povezali Zagorje i Zagreb.

Bandić je potom sjeo za bager i položio kamen temeljac za gradnju sljemenske žičare.

 

Petek: To je uvjerljivo najskuplja žičara u Europi, a možda i u svijetu

Na otvorenju radova bio je i Renato Petek, oporbeni gradski zastupnik iz stranke Naprijed Hrvatska! - Progresivni savez, koji je novinarima rekao da dolazi na otvorenje i najavu i prezentaciju svih projekata za koje smatra da su važni za građane Zagreba, za povećanje kvalitete života ili nekih usluga.

No, problematičnima smatra dvije stvari: previsoku cijenu, budući da će metar žičare koštati oko 100.000 kuna, što je , kaže, "uvjerljivo najskuplja žičara u Europi, a možda i u svijetu" i novčana sredstva koja još nisu osigurana u proračunu.

"U proračunu imamo samo 29 milijuna kuna, a to znači da će se rebalansom morati tražiti sredstva. Bit će zanimljivo vidjeti od koga će se ta sredstva preusmjeravati da bi se realizirao ovaj projekt", rekao je Petek.

Dnevnik.ba

Tagovi:

Article_Bottom_970x250