Article_Top_970x250

Infrastrukturna slika Hercegovine i južne Dalmacije će se stubokom izmijeniti

VIDEO

Infrastrukturna slika Hercegovine i južne Dalmacije će se stubokom izmijeniti

velj 23, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Ilustracija: Arhiva

Do kraja sljedeće godine infrastrukturna slika Hercegovine i južne Dalmacije stubokom će se izmijeniti. Autocesta od granice s Hrvatskom stići će nadomak Mostara, Neum će biti povezan s unutrašnjošću BiH modernom magistralnom cestom, a jug Hrvatske će biti povezan s ostatkom te zemlje Pelješkim mostom, piše Hrvatski Medijski Servis.

Već do jeseni iduće godine trebala bi biti izgrađena dionica autoceste na Koridoru 5C kroz Bosnu i Hercegovinu Zvirovići-Počitelj, uključujući i most Počitelj, a dionica od Počitelja do južnog mostarskog prigradskog naselja Buna, koja se počela graditi u ljeto 2018., trebala bi, prema ugovorenom roku, biti završena već za nekoliko mjeseci.

Očekuje se početak izgradnje dionice Buna-tunel Kvanj, a tijekom ove godine i početak radova na dionici Tunel Kvanj-Mostar jug.

I magistralna cesta Stolac-Neum intenzivno se gradi. Ona je već u funkciji od Neuma do mjesta Broćanac, a pri završetku su i radovi na tunelu Žaba. Paralelno s tim gradi se dionica Drenovac- Stolovi iz pravca Stoca, u dužini od 8.9 km. Preostalo je izgraditi dionicu od Broćanca do Prapratnice, odnosno do južne strane tunela Žaba u dužini od 3 kilometra, te dvije dionice od tunela Žaba, odnosno mjesta Hutovo do mjesta Cerovica i od Cerovice do Stolova. Te dvije dionice duge su po pet kilometara.

Ako koronavirus ne pokvari planove, Pelješki most, koji će povezati jug Hrvatske s ostatkom zemlje, trebao bi biti završen 31. srpnja iduće godine.

Realizacija još jednog važnog infrastrukturnog projekta u Hercegovini je u tijeku-izgradnja južne mostarske zaobilaznice. Prva faza dionica Polog-Miljkovići je praktično već završena, a na proljeće se očekuje početak realizacije druge faze Miljkovići-Rodoč do spoja s magistralnom cestom m17 i autocestom. Realizacijom ovog projekta teretna vozila u tranzitu konačno će moći i morati zaobilaziti Mostar.

Također, treba napomenuti kako se uskoro očekuje i završetak radova na rekonstrukciji i modernizaciji cesta Međugorje-Čapljina, a u planu je i izgradnja brze ceste Mostar-Široki Brijeg-Grude- granica s Hrvatskom.

Za godinu i pol infrastrukturno slika Hercegovine iz temelja će se izmjeniti, a koliko će to značiti za turizam, razvoj gospodarstva i općeniti kvalitetniji život ljudi, ne treba posebno isticati, piše HMS.

Dnevnik.ba