StoryEditor

Bh. ceste najgore u regiji, najbolje rangirana Hrvatska

Piše D  /  21.06.2019., 11:06h

Svjetski ekonomski forum, u istraživanju za 2018. godinu, bh. puteve ocijenio je trojkom, te ih svrstao na nezavidnu 109. poziciju, od 137 zemalja u svijetu koje su bile predmet ove analize.

S ocjenom 5,5, Hrvatska je zauzela 19. mjesto, a Slovenija je rangirana na 51. poziciji s ocjenom 4,4, Crna Gora je na 88. poziciji sa 3,5 bodova, a Srbija je 100, s ocjenom 3,2.

To što su naše ceste u društvu najlošijih ne iznenađuje taksista Hajrudina Beganovića, koji vozilom godišnje "pregazi" 60.000 do 70.000 kilometara. Putovao je i po Europi, a stanje poput ovog kod nas, priznaje za Nezavisne novine, nije vidio.

"Glavne ulice mogu proći, a sve ostalo je - da vas Bog sačuva. Havarija živa. To je nužno zlo po kojem se morate kretati i gotovo. Išao sam i po Europi, nema gdje nisam vozio, i svugdje je drugačije. Ovdje vlada neki lopovluk", oštar je ovaj taksist iz Zenice. Po njegovim riječima, dovoljno je da državi samo plaćamo akcize na gorivo, a da poreze i ostale troškove ne spominjemo.

"A gdje je održavanje auta? Tri rupe pogodi, nemaš trap naprijed! Evo sada rade tunel u Vranduku, idete zaobilaznim putem i samo gledate staro ulje, odnosno ljudima je kartere porazbijalo. Nemate se kome žaliti. Ovo je mafija, organizirana mafija. Znate ono kad uhvate trojicu i kažu - organizirana mafija? Kod nas je vlast organizirana mafija", ogorčen je Beganović.

Da nam je putna mreža očajna, a loša ocjena za njih opravdana, smatra i inženjer prometa Ševal Kovačević, koji ističe da smo u bivšoj državi imali 50 posto vozila manje u odnosu na današnji stupanjmotorizacije. Ilustrira to podatkom da je u Sarajevu prije rata bilo oko 70.000 vozila, a sada ih je, kaže, više od 140.000!

"Što smo uradili na infrastrukturi? Ona je gotovo ostala ista. Samo krpimo rupe. Istina, imamo nešto autocesta, te nešto sitne modernizacije i rekonstrukcije regionalnih i magistralnih puteva. I to je sve! Promet u gradovima - katastrofa! Površine ostale iste, udvostručen broj vozila i imamo - zarobljenost", kaže Kovačević za Nezavisne.

Posljedice toga su višestruke, poput nervoze vozača, povećanog broja prometnih nezgoda...

"Mi smo u situaciji da se godinama priča demagogija. A mala smo zemlja. Mogli smo uraditi savršenu prometnu infrastrukturu. Na mnogo mjesta potrebna je rekonstrukcija i modernizacija magistralnih i regionalnih puteva", navodi Kovačević, koji je i ovlašteni sudski vještak za promet  BiH.

Pozicije država u regiji

19. Hrvatska

51. Slovenija

88. Crna Gora

100. Srbija

109. BiH

Dnevnik.ba

18. travanj 2024 10:38