StoryEditor
dubrovnik

Ovo je prvi hibridni brod izgrađen u Hrvatskoj

Piše desk  /  25.08.2023., 13:21h

Prvi hibridni brod izgrađen u hrvatskom brodogradilištu, koji će ploviti Jadranskim morem, predstavljen je danas u dubrovačkoj luci Gruž u okviru projekta Povijesni vrtovi dubrovačkog područja.

Brod imena Lacroma izgrađen je u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici, a održavat će brodsku liniju Luka Gruž – Arboretum Trsteno – Rezervat Lokrum. Dug je 15 metara, kapaciteta 50 putnika uz posadu te s najvećom brzinom 18 čvorova, a prilagođen je i osobama s invaliditetom.

Ovog vikenda besplatan prijevoz

Državna tajnica u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU Zrinka Raguž podsjetila je kako su u RH kroz ukupno tri poziva za očuvanje prirodne baštine financirana 52 projekta ukupne vrijednosti 146.6 milijuna eura.

"Tim se projektima podupiru ulaganja u prirodnu baštinu kako bi se povećala njihova privlačnost, ali i obrazovni kapacitet, uz glavni cilj upravljanja posjetiteljima. Ovaj je projekt idealan primjer takvih ciljeva", izjavila je Raguž.

Ravnateljica Rezervata Lokrum Nikolina Grković rekla je kako je kroz projekt ta javna ustanova razvila posebne izlete u suradnji s Turističkom zajednicom grada Dubrovnika i agencijama.

"Agencijama ćemo nuditi tri promotivna izleta, a posjetiteljima ćemo ponuditi više radionica kao dodatak izletu. Svrha je povezati dva zaštićena područja, kako bi posjetiteljima pružili uvid u prirodu i kulturu. Ovog vikenda građanima će prijevoz i ulazak biti besplatni", izjavila je Grković.

"Spoj tradicionalnog pogona s modernim električnim sustavima"

Upravitelj Arboretuma Trsteno Ivan Šimić istaknuo je kako je cilj održivo korištenje prirodne baštine uz interpretaciju te edukaciju posjetitelja u dva zaštićena područja. "Stvorili smo novi turistički proizvod, a ujedno brodskom linijom dodatno približili Arboretum Trsteno Dubrovniku", rekao je Šimić.

Voditelj tehničkog odjela brodogradilišta Dalmont Robert Miletić izjavio je kako je izgrađeni brod velika referenca za brodogradilište.

"To nije klasičan brod, već je rezultat vizije održive i ekološki prihvatljive budućnosti pomorske industrije i brodogradnje. Spoj tradicionalnog pogona s modernim električnim sustavima na ovom brodu smanjuje emisiju štetnih plinova, ali i pruža udobnost, značajnu za osjetljiva obalna područja", rekao je Miletić.

Izgradnja broda financirana je u okviru EU projekta "Povijesni vrtovi dubrovačkog područja“, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj. Naručitelj je Javna ustanova Rezervat Lokrum, a ugovorena vrijednost nabave broda iznosi oko 1.16 milijuna eura.

Dnevnik.ba

22. travanj 2024 11:00