StoryEditor
Zdravlje

Evo koje povrće trebate jesti ako želite povećati unos proteina u prehrani

Piše Desk  /  19.07.2022., 11:50h

Možda ste odlučili prijeći na prehranu koja se temelji na više bilja, ali brinete hoćete li tako unositi dovoljno proteina? Nema razloga. Povrće sadrži zasitna vlakna, antioksidanse koji se bore protiv bolesti i niz važnih i esencijalnih vitamina i minerala koji vam pomažu da se općenito osjećate izvrsno. A osim toga, neko povrće sadrži proteine koji će vam pomoći u izgradnji i održavanju mišićne mase.

Treba imati na umu da povrće ne sadrži toliko proteina koliko hrana životinjskog porijekla. Usporedbe radi, šalica nasjeckanih pilećih prsa sadrži 43 grama proteina, a ista količina povrća tri do četiri puta manje, ovisno o vrsti, prenosi Index.hr.

Prerađeni biljni proizvodi poput tofua, biljnog mesa i seitana mogu sadržavati više proteina, kao i mahunarke, koje smo uvrstili na ovaj popis.

Grašak

Ako pojedete 3/4 šalice graška, unijet ćete pet grama proteina.

Pečeni krumpir

Tko ne voli pečeni krumpir? Jedan veći kuhani krumpir sadrži sedam grama proteina i zasitan je.

Špinat

Svakom šalicom svježeg špinata konzumirate jedan gram proteina.

Prokulice

Šalica ovog povrća, kuhanog, osigurava četiri grama proteina i istu količinu vlakana.

Kukuruz

Jedan srednji klip kukuruza ima oko tri grama proteina i tri grama vlakana.

Kelj

Kelj se naziva super-hranom jer je vrlo hranjiv. Šalica kuhanog kelja opskrbit će vas s tri grama proteina.

Artičoke

Jedna kuhana artičoka srednje veličine sadrži tri grama proteina i sedam grama vlakana.

Brokula

Šalica brokule ima oko četiri grama proteina.

Cvjetača

I cvjetača će vas opskrbiti proteinima. U jednoj šalici nalaze se oko dva grama ovog nutrijenta.

Lišće maslačka

Iako je gorkog okusa, šalica kuhanog lišća maslačka osigurava dva grama proteina i vlakana. Od njega možete spremiti ukusan pesto.

Rukola

Šalica rukole sadrži oko pola grama proteina. Dakle, na četiri šalice dobivate dva grama. Nije loše za jednu zelenu salatu.

Avokado

Jedan avokado ima četiri grama proteina, ali čak 14 grama vlakana.

Šparoge

Osam ukusnih kuhanih šparoga sadrži oko tri grama proteina.

Leća

Od nje se sprema ukusan vegetarijanski čili i u pola šalice sadrži devet grama proteina.

Crni grah

Kremast i ukusan ljuti umak od crnog graha nema zamjenu. Pola šalice crnog graha osigurat će vam sedam grama proteina.

Dnevnik.ba

24. rujan 2022 07:19