Article_Top_970x250

Teorija o “hiljadugodišnjoj državi Bosni i bosanskom narodu”- ili J… Rusmir zbunjenog

podvalom do političkog cilja

Teorija o “hiljadugodišnjoj državi Bosni i bosanskom narodu”- ili J… Rusmir zbunjenog

ožu 20, 2017

Piše: Milan Šutalo

dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Iako teoriju o “hiljadugodišnjoj državnosti Bosne” Mahmutčehajić ne može potkrijepiti ni jednim dokumentom o postojanju samostalne bosanske države od kako je turski sultan Mehmed II pogubio posljednjeg bosanskog kralja Stjepana Tomaševića, okupirao i uništio srednjovjekovnu bosansku državu, a veći dio stanovništva, (od 850.000, katolici su činili 85 stanovništva kraljevine Bosne) pobio i protjerao, a većinu crkava i samostana uništio,  Mahmutčehajićevom  krivotvorinom i danas se služe i desni i lievi bošnjački političari kako bi dokazali “superiornost Bosne” u odnosu na njezine osvajače, piše Milan Šutalo u kolumni za Hrvatski medijski servis (HMS).

Svojevremeno jedan od glavnih bošnjačkih ideologa Stočanin, akedemik,  Rusmir Mahmutčehajić, predsjednik udruge “međunarodni forum Bosna”, gostujući prije neki dan na televiziji N1, pokazao je kako je moguće živjeti u paralelnom, fiktivnom, imaginarnom, nepostojećem svijetu. Pokazao je, preciznije rečeno,  kako je njegova “politička misao”, zbog koje se razišao s Alijom Izetbegovićem, satkana od svijesnog krivotvorenja povijesti, zabluda o postojanju “bosanskog naroda” i neutemeljenih teorija o neuništivosti “bosanske države”. Unatoč tome, njegova teorija i danas predstavlja političku platformu “probosanskih snaga”- i lijevih i desnih.

Mahmutčehajić, tako, tvrdi kako je “Bosna država s hiljadugodišnjom poviješću”, koja je bila, relativno kratko, okupirana; od 1918. (stvaranja kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, koja je kasnije preimenovana u kraljevinu Jugoslaviju), do kraja komunističke Jugoslavije. U vrijeme te okupacije bošnjački i bosanski narod, Mahmutčehajić, čas koristi jedan čas drugi izraz, pokušao se, veli, posrbit, odnosno pohrvatit, ali se, tvrdi, u tome nije uspijelo. I tako je bosanska država i bosanski narod, priviđa se Mahmutčehajiću, opstao hiljadu godina, sve do dana današnjeg.

Iako teoriju o “hiljadugodišnjoj državnosti Bosne” Mahmutčehajić ne može potkrijepiti ni jednim dokumentom o postojanju samostalne bosanske države od kako je turski sultan Mehmed II pogubio posljednjeg bosanskog kralja Stjepana Tomaševića, okupirao i uništio srednjovjekovnu bosansku državu, a veći dio stanovništva, (od 850.000, katolici su činili 85 stanovništva kraljevine Bosne) pobio i protjerao, a većinu crkava i samostana uništio,  Mahmutčehajićevom  krivotvorinom i danas se služe i desni i lievi bošnjački političari kako bi dokazali “superiornost Bosne” u odnosu na njezine osvajače.

Mada od 1463 godine, od kako je šaptom pala, srednjovjekovna bosanska država nikada više kao samostalan, međunarodno priznat subjekt nije uspostavljena, Mahmutčehajić tvrdi kako bosanska država ne može propasti, jer za razliku od Jugoslavije ona nije umjetna tvorevina. Prema Mahmutčehajićevoj teoriji apsurda država ne može propasti i ako ne postoji, ukoliko nije umjetna tvorevina. A kako bi dokazao da Bosna nije umjetna tvorevina, stolački filozof poslužio se ključnim argumentom- bosanska država je država bosanskog naroda.

To što bosanski narod ne postoji, što se na popisu stanovništva 2013. zanemariv postotak stanovništva nacionalno izjasnio kao Bosanci, a više od 97 posto sebe u nacionalnom smislu smatra Bošnjacima, Hrvatima i Srbima, to što Hrvati i Srbi u BiH postoje kao davno konstituirane nacije, a Bošnjaci  od Daytona, za Mahmutčehajića nema nikakvu važnost. On i dalje tvrdi kako je postojanje bosanskog naroda realitet, te da su i Hercegovci dio tog bosanskog naroda, kao što su Slavonci dio hrvatskog naroda.

Kako se primjedbe voditelja emisije da su sve višenacionalne države federalno uređenjene, pa bi to, možda trebao biti i model za BiH, nisu uklapale u Mahmutčehajićevu fikciju bosanske države i bosanskog naroda, on je ustvrdio: sve države na svijetu su višenacionalne- nema ni jedne da nije, a ipak nisu sve federacije-stavljajući, tako naciju i nacionalne manjine u istu ravan-etnonacionalnih skupina. A onda je “poentirao”: Na zahtijeve za federalizacijom BiH odgovorio je protupitanjem: Zamislite sada da Alžirci u Francuskoj traže federalizaciju Farancuske. Izjednačujući status jednog konstitutivnog, suverenog, autohtonog  naroda u BiH- Hrvata- s jednom nacionalnom manjinom u Francuskoj, ili svodeći ga na nacionalnu manjinu Mahmutčehajić je i prijedlog za federalizacijom BiH odbacio kao nemoguć.

U pojašnjavanju svog priviđenja poslužio se komparacijom. “Bosnu, državu bosanskog naroda”, koji živi u različitim regijama, Semberiji, Krajini Posavini, usporedio je s Hrvatskom - državom hrvatskog naroda, koji, također živi u različitim regijama Slavoniji, Damaciji, Liki…, pa zaključio kako bi na zahijeve Zagreba za federalizacijom Bosne trebalo odgovoriti protuzahtijevom za federalizacijom Hrvatske.

Kao što je nemoguća federalizacija Bosne, tako je, po njemu, nemoguće i stvaranje bošnjačke države na teritoriju BiH gdje Bošnjaci čine većinu, što zagovara akademik Ferid Muhić. On je njegovu ideju stvaranja bošnjačke države na jednom dijelu BiH okarakterizirao kao dio osvajačkih ideologija koje su željele uništiti bosansku državu, kao, poslužio se Mladićevim riječnikom, razvlačenjem pameti Bošnjacima. Za razliku od realističnog Muhića, Mahmutčehajićev nastup, vjerujem, većina njegovih sunarodnjaka doživjela je kao parafrazu poznate izreke: “J… Rusmir zbunjenog”.

Dnevnik.ba