Ploveća dizalica za zabijanje pilota usidrena je na mjestu najdužeg testnog pilota koji će se odrezati pri morskom dnu. A pravi piloti koji će vječno ostati kao dio Pelješkog mosta stigli su na gradilište.
- Razlika između njih i testnih pilota u tome što su ovi stalni piloti u jednom dijelu antikorozivno zaštićeni, to je dio koji će biti u moru neposredno dok onaj dio koji ulazi u mulj nije potrebno zaštićivati, i u njima su ugrađene vodilice za postavljanje katodne zaštite i zaštite od munje, objašnjava Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.
Piloti su duljine od 126 do 128 metara i oni su najdulji koji će se ugraditi kao temelji za dva središnja stupa budućeg mosta.
- Prema dinamičkom planu, prema onome što je jučer na gradilištu rečeno, prvi stalni pilot bi se pobijao danas ujutro i onda u seriji jedan za drugim idu, najavio je Šegedin.
Nakon toga slijedi izvlačenje mulja čija je naslaga na sredini Neretvanskog kanala oko 70 metara te ubacivanje armiranog betona u cijevi pilota. Isisavanje mulja zabrinulo je neke mještane Komarne koji se bave turizmom.
- Mislim da neće biti nikakvih problema ni za turizam ni za mjesto zato što će se mulj voziti iza Hvara i iskrcavati, kaže Ivo Jerković, predsjednik Mjesnog odbora Komarne.
Neki su u tom malom mjestu, zahvaljujući Kinezima, popunili svoje objekte tijekom cijele godine.
- Došli su tu da bi radili, tražili su privatni smještaj, ponudili su super cijene za ovo doba za ovo doba godine, rekao je Petar Šešelj iz Komarne.
I tako će biti u sljedeće dvije i pol godine koliko je predviđeno za dovršetak mosta. Radovi idu bez zastoja što potvrđuju još dva broda s pilotima koji su na putu za gradilište.
Dnevnik.ba