Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day) je prigoda za aktivno promicanje temeljnih prava svih potrošača, za jasno izražavanje zahtjeva prema svima koji sudjeluju u tržišnim odnosima te za javni prosvjed protiv zloporaba na tržištu roba i usluga, protiv monopolističkog položaja bilo koga i bilo koje druge neuravnoteženosti na tržištu koja potkopava prava potrošača, priopćeno je iz Institucije obudsmana za zaštitu prava potrošača BiH.
"Danas, deset godina od stupanja na snagu Zakona o zaštiti prava potrošača u Bosni i Hercegovini, sa sigurnošću se može konstatirati da je njegova provedba bila i još uvijek jeste nešto na čemu moramo inzistirati. Važno je napomenuti da je primarna odgovornost za poštivanje prava potrošača na proizvođačima, pružateljima usluga, trgovcima i ostalim akterima na strani ponude roba i usluga. Ključna uloga u nadzoru i primjeni propisa je na državnim institucijama, u okviru njihovih nadležnosti. Potrošači koji imaju proaktivan pristup jesu katalizator konkurencije jer njihov informirani izbor selektira one koji poštuju propise i dobru poslovnu praksu. Kvalitetna provedba politike zaštite potrošača jeste rezultat aktivnosti svih gore navedenih aktera", stoji u priopćenju.
Novi trendovi, dodaje se, koje karakteriziraju sve složeniji proizvodi i komplicirani tržišni uvjeti stavljaju potrošače pred nove izazove i jačaju potrebu kvalitetnijeg obrazovanja i informiranja. Potrošači i njihove obitelji sve više funkcioniraju kao mala poduzeća gdje planiranje, analiza i zaštita ekonomskog interesa dobiva na značaju.
"Poseban značaj i dalje imaju ekonomske usluge od općeg interesa te je nužno stalno inzistirati na kriterijima koji osiguravaju efikasno pružanje istih u korist potrošača", priopćeno je.
Dnevnik.ba