Maskote su izabrala djeca iz japanskih osnovnih škola.
White likovi koji imaju plavi ili ružičasti dijamantni uzorak dobili su najviše glasova - 109.041. U srpnju, najkasnije u kolovozu, maskote će dobiti imena.
Ah cool ! C‘était mon duo de mascottes préféré parmi les 3 !
— Yuna (@MlleYuna) 28. veljače 2018.
よかった!一番好きなマスコットだった!#tokyo2020 pic.twitter.com/2mAiUgYjsi
Organizatori su odlučili da djeca biraju maskote jer tako žele potaknuti interes za olimpijske igre među mladima, a i osigurali su transparentnost odabira. Maskota plave boje namijenjena je za Olimpijske igre, dok je ružičasta maskota za Paraolimpijske.
Pobjedničku maskotu osmislio je 43-godišnji japanski umjetnik Ryo Taniguchi.
Guvernerka Tokija Yuriko Koike rekla je da su maskote "prekrasne" i pozvala javnost da zadrži "elan i entuzijazam" manje od 900 dana od početka Igara.
"Igre konačno imaju svoje maskote. To znači puno, posebno u Japanu", komentirao je Ryohei Miyata, predsjednik povjerenstva za maskote.
Maskote Ljetnih olimpijskih igara u Tokiju koje će biti puštene u prodaju na ljeto ove godine pokušat će postići uspjeh Soohoranga, malog bijelog tigra kojeg je dobio svaki sportaš na pobjedničkom postolju na Zimskim olimpijskim igrama u Pjongčangu.
Prve igre koje su imale maskotu - skijaša Schussa - bio je ZOI u Grenobleu 1968.
Maskote mogu donijeti značajan prihod, a to je pokazao Vinicius, maskota OI-a u Rio de Janeiru 2016., koja je donijela zaradu od 300 milijuna dolara.
Dnevnik.ba