Da bi se spasile Željeznice RS-a potrebno je otpustiti tisuću radnika

javni gubitaš

Da bi se spasile Željeznice RS-a potrebno je otpustiti tisuću radnika

stu 13, 2017
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Željeznice Republike Srpske (RS) su treći kvartal ove godine završile s još jednim financijskim minusom, od oko 7,7 milijuna KM, čime je akumulirani gubitak ovog javnog poduzeća povećan na 91,6 miliona KM.

U financijskom izvješću, objavljenom na Banjalučkoj burzi, navedneo je da je broj radnika u promatranom razdoblju bio 3.055.

Entitetska vlada je u Prednacrtu ekonomskih reformi u 2018. godini podržala projekt restrukturiranja ovog strateškog društva, u čemu bi im podršku trebala pružiti i Svjetska banka.

Priznaju da Željeznice RS-a već godinama posluju s gubitkom te da financijska dubioza, kao i kašnjenje u izmirenju poslovnih obveza, u velikoj mjeri prijete stečaju tog preduzeća.

"Gubitak i loša financijska situacija su prouzrokovani visokim poslovnim rashodima, u kojima dominantno sudjelovanje uzimaju rashodi za bruto zarade i naknade zaposlenima", naveli su iz Vlada RS-a.

Kroz analizu stanja u Željeznicama RS-a, koju je uradila Svjetska banka tijekom 2016. godine, utvrđeno je da Željeznice RS imaju 1.000 zaposlenih viška i da bi se optimalna produktivnost postigla smanjenjem broja radika.

Željeznice imaju oko 21 posto manjinskih akcionara, te, kako tvrde iz Vlade, RS se nije mogla zadužiti za ulaganje u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture, zbog čega su u kreditna zaduženja morale ići Željeznice, iako nisu sposobne da same redovno servisiraju navedene dugove.

Da bi se riješili navedeni problemi i Željeznice dovele u stanje financijske održivosti i operativne efikasnost,i potrebno je, naglašavaju, iz kredita Svjetske banke izmiriti nagomilane obveze po osnovu neisplaćenih naknada toplog obroka, prijevoza i regresa prema svim zaposlenima, izmiriti obaveze prema Porezkoj upravi za poreze i doprinose, izvršiti konverziju potraživanja, koja RS ima od Željeznica RS po osnovu servisiranja ino duga u njihovo ime, u kapital, čime bi se izvršilo saniranje tih obveza; te smanjiti broj zaposlenih za 1.000 (500 do kraja 2017. i još 500 do kraja projekta 2021.).

U Vladi su stava da treba izvršiti i računovodstveno razdvajanje infrastrukture i operacija na dvije odvojene organizacijske jedinice, a nakon izvršene konverzije potraživanja u kapital RS bi postala 100 postotni vlasnik Željeznica RS.

Dnevnik.ba

Tagovi: