StoryEditor

Zaštitna ograda u sjeni zaštite nacionalnih interesa

Piše Nikolina Lovrić  /  17.04.2018., 02:04h

Stanje u kojemu se nalazimo, idealan je poligon za sakupljanje političkih poena bez straha da će neki od nadležnih ostati bez svoje fotelje zbog nerada ili neznanja. A greške i propusti se događaju svakodnevno. Gube se i životi koji se po svim zakonima prirode ne bi smjeli gubiti. I ne drži vodu ona priča o sudbini jer sudbina su naši odabiri i okolnosti u kojima se zatičemo.

Zašto ovako dug uvod?

Nedavno se u Neumu koji se nakon 33 godine napokon povezuje magistralnom cestom sa BiH dogodila prometna nesreća sa tragičnim ishodom. Na Jadranskoj magistrali, na mjestu na kojemu kao i na desetke drugih od jedne do druge granice sa Hrvatskom ne postoji zaštitna ograda. Ne zna se je li ona ikada tu stavljana, jeli, što je najgore maknuta zbog izgradnje apartmana, jumbo plakata ili nečeg trećeg, no zna se samo da bi njezino postojanje upravno na tom nesretnom mjestu možda značilo jedan sačuvan život.

Dečka je ubio sustav. Bez imalo zadrške u izražavanju.

Kako ne bismo ostavili možebitne šupljine, jer se možda baš eto na tom mjestu ograda upravo namjerava postaviti, kontaktirali smo glavnog federalnog prometnog inspektora, Dragana Soldu. Hrvata po svemu sudeći.

Čovjeka smo ljubazno pitali, je li upoznat sa činjenicom da na tom kao i na spomenutih nekoliko mjesta uz jadransku magistralu u bosanskohercegovačkom dijelu ove prometnice, ne postoji zaštitna ograda, te što će poduzeti po tom pitanju, kao i po pitanju samovoljnog šaranja punih bijelih traki kako bi određeni ljudi mogli neometano presjecati Magistralu u skretanju za svoje objekte. I, kada je bio u Neumu, najbitnije?

Znate koji smo odgovor dobili? Šutnju. Nakon pet dana od slanja upita, samo šutnju. A i ona je dobar odgovor, možda najbolji kojega smo mogli dobiti.

U sjećanje mi dolazi teška prometna nesreća na putu od Mostara prema Jablanici kada je pri slijetanju u hladnu Neretvu u predbožićno vrijeme stradalo četvero slavonskih studenata koji su pošli kući za blagdane.  Danas na tom mjestu postoji zaštitna ograda što znači da glas u ovoj, nažalost, nakaradi od države, ipak ponekad i vrijedi.

Pitamo se, hoće li itko čuti ovaj glas prije još jedne nesreće? Ili se preko nekih života jednostavno prelazi kao da nisu ni postojali? Ne zbog nekakvog uvrnutog poretka u društvu, nego zbog nemara i nebrige uhljeba kojima je jedino bitna temperatura sjedišta pod njihovom učmalom da prostite…

Ako već nema sposobnosti i volje da se postavi par metara obične zaštitne ograde, pazite, samo nekolika metra željeza nad provalijom od 50ak metara, na cesti ispod koje se nalazi stambeno naselje, onda zaboga prepustite svoja mjesta ljudima koji vide dalje od svog nosa.

Samo par dana prije tragedije, Neum je posjetio Federalni Ministar prometa i komunikacija Denis Lasić. Opet Hrvat. Je li on primijetio „šupljine“ uz Jadransku magistralu? Čisto sumnjamo da se provezao starom cestom preko Hutova. Hoće li on što poduzeti? U Neumu se ne možete vaditi na etničke probleme, na vlasti je „ zna se“ tko.  Što vas onda sprječava da radite? Ispravite me ako griješim, ali neodoljivo me vuče na ono oko sjedala iz jednog od pasusa prije.

Prema službenim podacima Neum ima oko 3140 vozila koje svake godine dolaze na registraciju. Uredba donesena 2016. godine kaže kako se ovisno o kubikaži automobila pri registraciji za održavanje cesta izdvaja između 25 i 120 KM. Za automobile od 2000 kubika npr 75 KM. No uzmimo neki prosjek od 50 KM. Pomnoženo sa brojem automobila u Neumu dolazimo do iznosa od 157 000 KM svake godine. Recite, gdje ti novci odlaze?

Na sigurne prometnice zasigurno ne. Koliko će se nesreća još morati dogoditi da nadležnima padne mrena nebrige sa očiju?

Znate, život ne čeka. On se događa, bez obzira na Bakira, Reufa, Emira i Halida…

„Naši“ gdje ste!?

Dnevnik.ba

26. travanj 2024 02:33